Brev:
Vejrtrækningsproblemer
12. november 2010
Alder:
1 mdr.
Vejrtrækningsproblemer
Hej Helen
Vores søn på lige knap 1 måned lyder ind imellem som om, han har svært ved at få luft. Det er ikke kun i forbindelse med madning, men kan også forekomme, når han sover.
Han har været tilstoppet i næsen i nogle uger og vi har prøvet at give ham nogle saltvandsdråber, der da også virker lige efter, men han bliver hurtigt tilstoppet igen. Jeg vil jo helst ikke udvikle mig til en hysterisk mor, men det lyder meget voldsomt.
Jeg mener at vide, at babyer foretrækker at trække vejret gennem næsen, så jeg har tænkt, at det nok er pga. den tilstoppede næse, at han ind imellem lyder til ikke at kunne få vejret. Det ændrer dog ikke på, at tanken om lungefejl, vuggedød osv. lurer lige i baghovedet.
Jeg ved, at det er svært for dig at komme med et svar på, når du ikke har oplevet det, men har du nogen erfaring med lignende tilfælde?
På forhånd tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Teresa