Underlagt tå

27. oktober 2010

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Underlagt tå

Hej Helen.

Først vil jeg lige fortælle om vores datter, som nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Siden jeg stoppede med at amme, har vi sat hos hende, indtil hun faldt i søvn. Det har ikke gjort os noget, men det er nu rart, at vi nu kan synge, læse historie, sige godnat og gå ud. Vi går ind med jævne mellemrum uden at hun kalder, stryger hende lidt eller putter dynen over hende, forsikrer hende om at vi er lige her. Hun siger ikke en dyt, men ligger sig pænt til at sove efter at have moslet lidt rundt. Nogle dage kan det godt tage hende lang tid fx en time, men hun hverken kalder eller græder.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse. Så tusind tak ...

Annonce

... for at du har hjulpet os med en god og nænsom overgang...

Nå, men lillepigen er født med en underlagt tå - faktisk på begge fødder - men mest udpræget på venstre fod. Her ligger tå nummer 2 under tå nummer 3.

Det har ikke virket, som et problem for hende før nu. Men efter hun er begyndt at gå, løbe og have vinterstøvler på, er det som om, at det generer hende. Vi må i hvert fald overhovedet ikke røre hendes tæer om aftenen, når hun får strømperne af. Neglen på den nederste tå er også lidt flosset, og selve tåen er en lille bitte smule rød, ikke noget alarmerende synes jeg. Der er heller ikk sår.

Men er det noget, vi kan gøre for hende? Skal vi tage nogle hensyn med fx sko og strømper?

Ser frem til at høre dig.

Med venlig hilsen
Lillepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.