Brev:
Underlagt tå
27. oktober 2010
Alder:
18 mdr.
Underlagt tå
Hej Helen.
Først vil jeg lige fortælle om vores datter, som nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.
Siden jeg stoppede med at amme, har vi sat hos hende, indtil hun faldt i søvn. Det har ikke gjort os noget, men det er nu rart, at vi nu kan synge, læse historie, sige godnat og gå ud. Vi går ind med jævne mellemrum uden at hun kalder, stryger hende lidt eller putter dynen over hende, forsikrer hende om at vi er lige her. Hun siger ikke en dyt, men ligger sig pænt til at sove efter at have moslet lidt rundt. Nogle dage kan det godt tage hende lang tid fx en time, men hun hverken kalder eller græder.
Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse. Så tusind tak for at du har hjulpet os med en god og nænsom overgang...
Nå, men lillepigen er født med en underlagt tå - faktisk på begge fødder - men mest udpræget på venstre fod. Her ligger tå nummer 2 under tå nummer 3.
Det har ikke virket, som et problem for hende før nu. Men efter hun er begyndt at gå, løbe og have vinterstøvler på, er det som om, at det generer hende. Vi må i hvert fald overhovedet ikke røre hendes tæer om aftenen, når hun får strømperne af. Neglen på den nederste tå er også lidt flosset, og selve tåen er en lille bitte smule rød, ikke noget alarmerende synes jeg. Der er heller ikk sår.
Men er det noget, vi kan gøre for hende? Skal vi tage nogle hensyn med fx sko og strømper?
Ser frem til at høre dig.
Med venlig hilsen
Lillepigens mor