Brev:
Hvorfor raller hun?
27. oktober 2010
Alder:
14 mdr.
Hvorfor raller hun?
Kære Helen
Jeg har et hurtigt spm vedr. lillesøster Maries vejrtrækning. Da hendes far er astmatiker, har hun i perioder med forkølelse - og en enkelt lungebetændelse - været på spacer som forebyggende foranstaltning. Vi synes nu egentlig ikke vi kan mærke eller høre nogen forskel på hendes rallen og hosten, og hun er blevet lyttet på af forskellige læger, der alle som en siger at de ikke kan høre noget astmatisk på hendes lunger.
Nu til mit spm - det er efterår, og dermed tid for snuer, især for de små der - som min - lige er begyndt i vuggestue. Det der dog undrer mig, er at hun i perioder raller og hvæser på lungerne, også selvom hun ikke er det mindste forkølet. Er det blot fordi de små pus har meget fine luftveje, at det straks sætter sig, og lyder som om de ryger for meget, eller er der en anden forklaring? Det er iøvrigt noget der gør sig gældende for flere børn, så måske er det blot en mild virus på lungerne?
Ser frem til at høre dit bud.
Bedste hilsner
Ingrid og Maries mor