Brev:
Eksem i hårbotten
12. oktober 2010
Alder:
20 mdr.
Eksem i hårbotten
Hej Helen
En av mina tvillingar har fått en slags utslag som kliar i hårbotten. Jag har varit till en doktor i sydafrika som säger att det är eksem och att jag ska smørja med en lotion 2 ggr per dag. Det gør jag men jag vill bara se med dig om man anbefaller andra metoder att behandla eksem i Danmark. Det har kommit de senaste veckorna och kanske i samband med att vi fått det varmare nu.
Finns det speciella vitaminer eller annat som kan hjälpa? jag har bytt ut hans schampo till en mildare sort. Ska jag kanske inte alls använda schampo eller tvål i badet?
Tack!