Reaktion efter besøg på skadestuen

10. oktober 2010

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Reaktion efter besøg på skadestuen

Hej Helen.

Her den 6 okt. for 4 dage siden, der skete noget forfærdeligt hjemme hos os.

Jeg havde lige været nede i vuggestuen og hente min søn Mikkel som nu er 1 1/2 år, eller lidt over. Vi havde været hjemme i 10 min. ca. så hørte vi bare et skrig som ikke kan samlignes med noget. Mikkel havde fået sin lillefinger klemt i døren, og der var blod alle steder.

Mikkel og jeg blev hentet af Falck, mens min kæreste blev hjemme med de to andre. Mikkel havde næsten fået klemt hele blommen af sin højre lillefinger, han blev syet med 5 sting.
Vi skal til lægen med ham imorgen, for der lige skal ses på fingeren, ...

Annonce

... hvordan den ser ud indtil videre.

Mit spørgsmål drejer sig sådan set om at efter uheldet, vågner Mikkel hver nat, og virker fuldstændig skræmt, hans øjne er helt store, han trækker vejret meget hurtigt, ligesom om han har drømt noget meget slemt.

Er det uheldet med hans finger han kan ha mareridt af?
Og hvis det er, er der så noget vi kan gøre for at hjælpe ham?
Bliver så ked af det på hans vegne.

Og så er han os efter uheldet blevet meget mere sådan.. Hva kalder man det.. Putteglad. Vil gerne ha kram og kys hele tiden, bare sidde på skødet og putte og nusse.

Kan det ha relation til det med hans finger?

Pernille.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor