Indlæggelse

5. oktober 2010

Kategori:
Alder:
4 år

Indlæggelse

Kære Helen.

Jeg har brug for et råd igen.

Min datter blev syg med feber for et par uger siden, og derefter fulgte en uge, hvor hun til sidst blev feberfri, men tilgengæld holdt op med at spise, drikke og tisse.

Det var noget værre bøvl, og vi kæmpede en del for at få hjælp til hende. Hospitalet ville ikke tage hende før vi havde prøvet at tvinge hende til at drikke med en sprøjte og hænderne på ryggen. Det prøvede vi et døgns tid uden det store held - det var meget ubehageligt for os alle! Til sidst blev vi indlagt (med ordene 'hvorfor er I ikke kommet noget før?'!), på det tidspunkt kunne jeg ikke rigtig komme i kontakt med hende længere, og hun var blevet helt som et lille dyr, der bare sad og kløede sig og lavede lyde.

Derfor kunne jeg ikke forklare hende noget af, hvad der skulle foregå af stikkeri og fastholde, så det var selvfølgelig også en voldsom oplevelse.

Hun blev pumpet fuld af væske, og kom noget til sig selv, men var selvfølgelig fortsat udmattet og bange. Vi var indlagt 3½ dag (sidste uge).

Efterfølgende har hun næste ikke villet indtage væske, og når hun gør, ...

Annonce

... så sviner hun meget med det. Umiddelbart er den bedste strategi at ignorere det helt, så kommer der trods alt lidt indenbords.

Til gengæld går det helt amok med mad. Hun spiser og spiser og spiser næsten al den tid hun er vågen, og på den måde kommer væsken selvfølgelig også ind. Men jeg er lidt bekymret - skal vi bare lade hende gøre det? Hun er ikke nogen tyk pige (12,8 kg. ved indlæggelse, 15 normalt - hun er ca. 100 cm.). Men hun skal selvfølgelig ikke blive ved på den her måde?

Hun elsker normalt at spise og drikke, og min fornemmelse er, at der ligger rigtig meget tryghed i det at kunne putte noget i munden igen...

Hun piver rigtig, rigtig meget, og verden bryder sammen hvert andet øjeblik for hende - hvis hun fx skal have strømpebukser på og ikke vil. Jeg prøver at rumme hende og kun tage de allermest nødvendige kampe med hende, det virker rigtigst nu.

Hvad tænker du?
Kan jeg bare lade hende spise løs?
Er det ok at ignorere det med væsken, så længe hun tisser og spiser frugt?
Kan jeg gøre mere for at rumme hende?

Mange tak på forhånd

Fra træt, nygravid, bekymret mor:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor