Alt for megen sygdom

23. september 2010

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Alt for megen sygdom

Kære Helen,

Min lille dejlige datter er nu blevet 16 måneder, er begyndt at gå og sige hej og hov og den slags. Det er en fantastisk tid, og der er så mange guld-øjeblikke. Desværre bløder moderhjertet også en del - fordi hun ENDNU en gang er syg, og hun nærmest ikke har fået lov at være rask mere end fire-fem dage af gangen i lang tid, også her i sommers, hvor vi var væk fra vuggestuen.

Hun er nu på sin vist nok 5. eller 6. gang penicillin, har voldsomt udslæt om munden og i bleområdet og virker i det hele taget bare som om hendes immunforsvar har for meget at kæmpe med. Også vuggestuen har kommenteret på, at hun er ekstraordinært meget syg. Det gør ondt at hun skal have det så hårdt ...

Hvad ...

Annonce

... betyder det for sådan en lille en, at hun er så meget syg? Påvirker det hendes vækst og hendes sundhed på lang sigt? Ved man noget om, om det påvirker barnet psykisk at skulle have det så dårligt så tit, (hun er dog heldigvis meget glad, men også, naturligvis, lidt pylret ...). Hvor skadeligt er det med den megen penicillin?

Og det spørgsmål, der ligger mig mest på sinde: Hvad kan vi gøre?

Skal måske sige, at vi bor i byen, og at hun går i vuggestue i byen i en rigtig baggårdsvuggestue ... Skal vi simpelthen flytte? Jeg prøver selvfølgelig at passe på hende på bedste vis, uldbodyer, vaske hænder, sørge for at hun får vitaminpiller, penicillin etc., men kan vi gøre mere, noget andet?

Mange hilsner
Nikkeline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor