Sover ikke, spiser ikke

16. juli 2010

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Sover ikke, spiser ikke

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar omkring min datters manglende appetit. Jeg printede din besvarelse ud og tog med til min læge sammen med et skema, der viser hvor hun spiser i løbet af en dag og hun var enig med dig.

Vi er blevet henvist til Glostrup Hospital, hvor vi afventer at blive kaldt ind. Vi er meget spændte kan du tro og håber det er det der skal til for at få skub i spisningen!

Jeg har et andet problem som jeg håber du kan hjælpe mig med, for jeg er på bar bund!

Min datter som nu er 14½ måned har gået i vuggestue i 3½ måned. Hun har fra dag 1 elsket at være dernede og der har aldrig været problemer med at aflevere hende eller noget.

Hun spiser ikke dernede, men det gør hun jo heller ikke herhjemme, så nu har bedt om at hun får en flaske med MME når hun skal sove, så ikke ligger og er skrup sulten.

Problemet er dog at hun sover max. 40 minutter dernede. Vi har hendes egen barnevogn til at stå dernede, da vi har tænkt hun kender den og det er trygt for hende, men hun har aldrig været et barn der kunne lide at sove i barnevogn eller udenfor. Hun vågner meget hurtigt at forskellige lyde. Dette fortalte jeg vuggestuen helt fra start, som forsikrede mig om at det var bare en vanesag og det skulle hun nok lære.

Nu har hun som sagt gået der ...

Annonce

... 3½ måned og har flere gange sprunget sine lure helt over! Så hun fra kl 8-15.30 overhovedet ikke har sovet.. hun er overtræt og meget ked af det når vi henter og sover 2-3 timer når hun kommer hjem, hvilket selvfølgelig forstyrre hende nattesøvn.

En normal dag hjemme sover hun 2x 1½-2 timer fra 8-16, så det er virkelig lang tid hun går uden at sove.

Har du nogen gode råd til hvad vi kan gøre? Jeg har spurgt om ikke vi måtte købe en rejseseng og stille i de større børns soverum (de børn der er over 3 som ikke kan være i krybberne), men de har ikke børn under 3 år til at sove indenfor, de SKAL ud i barnevogn eller krybbe...

Jeg er sikker på at grunden til at min datter ikke kan sove er flere forskellige ting: hun kan ikke sove liggende på ryggen, hun skal helst sove på siden eller med numsen op i vejret, hun kan ikke abstrahere fra legende børn og deres råb/skrig og så ligger hun altid og kaster sig rundt i sin seng inden hun skal sove, så når hun ligger fastspændt i barnevognen kan hun ikke slappe af...

Har du nogen gode råd til hvad vi kan gøre? Jeg kan simpelthen ikke sidde på arbejde og ignorere at min datter hverken spiser eller sover hele dagen, det gør mig virkelig ked af det at hun er træt, sulten og ked så mange timer af dagen..

Rigtig god sommer

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder