Brev:
Sover ikke, spiser ikke
16. juli 2010
Alder:
14 mdr.
Sover ikke, spiser ikke
Hej Helen,
Tusind tak for dit svar omkring min datters manglende appetit. Jeg printede din besvarelse ud og tog med til min læge sammen med et skema, der viser hvor hun spiser i løbet af en dag og hun var enig med dig.
Vi er blevet henvist til Glostrup Hospital, hvor vi afventer at blive kaldt ind. Vi er meget spændte kan du tro og håber det er det der skal til for at få skub i spisningen!
Jeg har et andet problem som jeg håber du kan hjælpe mig med, for jeg er på bar bund!
Min datter som nu er 14½ måned har gået i vuggestue i 3½ måned. Hun har fra dag 1 elsket at være dernede og der har aldrig været problemer med at aflevere hende eller noget.
Hun spiser ikke dernede, men det gør hun jo heller ikke herhjemme, så nu har bedt om at hun får en flaske med MME når hun skal sove, så ikke ligger og er skrup sulten.
Problemet er dog at hun sover max. 40 minutter dernede. Vi har hendes egen barnevogn til at stå dernede, da vi har tænkt hun kender den og det er trygt for hende, men hun har aldrig været et barn der kunne lide at sove i barnevogn eller udenfor. Hun vågner meget hurtigt at forskellige lyde. Dette fortalte jeg vuggestuen helt fra start, som forsikrede mig om at det var bare en vanesag og det skulle hun nok lære.
Nu har hun som sagt gået der 3½ måned og har flere gange sprunget sine lure helt over! Så hun fra kl 8-15.30 overhovedet ikke har sovet.. hun er overtræt og meget ked af det når vi henter og sover 2-3 timer når hun kommer hjem, hvilket selvfølgelig forstyrre hende nattesøvn.
En normal dag hjemme sover hun 2x 1½-2 timer fra 8-16, så det er virkelig lang tid hun går uden at sove.
Har du nogen gode råd til hvad vi kan gøre? Jeg har spurgt om ikke vi måtte købe en rejseseng og stille i de større børns soverum (de børn der er over 3 som ikke kan være i krybberne), men de har ikke børn under 3 år til at sove indenfor, de SKAL ud i barnevogn eller krybbe...
Jeg er sikker på at grunden til at min datter ikke kan sove er flere forskellige ting: hun kan ikke sove liggende på ryggen, hun skal helst sove på siden eller med numsen op i vejret, hun kan ikke abstrahere fra legende børn og deres råb/skrig og så ligger hun altid og kaster sig rundt i sin seng inden hun skal sove, så når hun ligger fastspændt i barnevognen kan hun ikke slappe af...
Har du nogen gode råd til hvad vi kan gøre? Jeg kan simpelthen ikke sidde på arbejde og ignorere at min datter hverken spiser eller sover hele dagen, det gør mig virkelig ked af det at hun er træt, sulten og ked så mange timer af dagen..
Rigtig god sommer