Savler meget - både med og uden sut

14. juli 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Savler meget - både med og uden sut

Kære Helen

Vores dejlige datter på snart 3 år bruger stadig sut - primært i forbindelse med søvn, men også lidt i løbet af dagen - dog ikke i dagplejen.

Det generer mig ikke synderligt at hun har dette behov, da jeg ikke har indtryk af at det påvirker hendes tale eller hendes tandstilling. Desuden kommer der store forandringer i hendes liv i nærmeste fremtid, da hun begynder i børnehave til oktober og skal være storesøster til december. Så jeg vil ikke tage sutten fra hende før hun er "klar".

Problemet er imidlertid, at hun i løbet af de seneste måneder er begyndt at savle en del igen - det var hun ellers ...

Annonce

... holdt helt op med efter alle tænder var kommet. Det bekymrer mig lidt at hun både svler når hun bruger sutte og når hun ikke bruger sutten.
Vi har her i sommerferien talt lidt med hende om det - og hun kan godt styre det lidt. Men det jeg spekulerer på er om der kan være andre - fysiske grunde til savleriet?

Vores dagplejemor spurgte for nylig om vores datter har/har haft polypper - dette er hun aldrig blevet undersøgt for - men kan dette spille ind på savleri? Jeg skal måske også nævne at vi havde store problemer med amningen - ved ikke om dette er relevant.

Mange hilsener og tak for altid gode svar
Vibeke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.