Brev:
Min søn kaster op
4. juli 2004
Alder:
5 mdr.
Min søn kaster op
Hejsa
Min søn på 5 måneder har siden ca. 5-6 ugers alderen brækket sig op til flere gange om ugen. Det startede da han var ca 5 uger, da kunne det ske op til 4 gange om dagen i ca 3 uger.
Jeg gik til læge og hun sagde det var appetitspring!!! Min SP siger at hun aldrig har hørst om et barn som brækker sig af appetitspring!
Derefter gik det lidt i sig selv igen, men det kunne stadig forekomme en gang om ugen. Det startede så igen da han begyndte at få grød ved ca 4 måneders alderen.
Han har aldrig kunne ligge ned og amme, da han ca 90% af gangene ville kaste det op. Han er blevet ammet næsten fuldt ud til 4 måneder - jeg havde brystbetændelse som gik ud over produktionen i højre bryst, så jeg har de sidste 3 måneder kun ammet på venstre. Indtil produktionen tilpassede sig igen, supplerede jeg med MME for gylpebørn (efter SP's råd).
Og blot for en god ordens skyld - Det er opkast og ikke gylp!!!
Ud over det, så er han glad og tilfreds og vokser som han skal (Pt ved 5 mdr vejer han 8,5 kg)
Skal jeg blot acceptere at han kaster op med jævne mellemrum? Kan det være hans lukkemuskel ved mavesækken? Mener du det kan være appetitspring?
Det blev vist lidt for langt - håber det er til at finde ud af!
På forhånd tak
Tanja