Min søn kaster op

4. juli 2004

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Min søn kaster op

Hejsa

Min søn på 5 måneder har siden ca. 5-6 ugers alderen brækket sig op til flere gange om ugen. Det startede da han var ca 5 uger, da kunne det ske op til 4 gange om dagen i ca 3 uger.
Jeg gik til læge og hun sagde det var appetitspring!!! Min SP siger at hun aldrig har hørst om et barn som brækker sig af appetitspring!

Derefter gik det lidt i sig selv igen, men det kunne stadig forekomme en gang om ugen. Det startede så igen da han begyndte at få grød ved ca 4 måneders alderen.

Han har aldrig kunne ligge ned og amme, da han ca 90% af gangene ville kaste det op. Han er blevet ammet næsten fuldt ud til 4 ...

Annonce

... måneder - jeg havde brystbetændelse som gik ud over produktionen i højre bryst, så jeg har de sidste 3 måneder kun ammet på venstre. Indtil produktionen tilpassede sig igen, supplerede jeg med MME for gylpebørn (efter SP's råd).

Og blot for en god ordens skyld - Det er opkast og ikke gylp!!!

Ud over det, så er han glad og tilfreds og vokser som han skal (Pt ved 5 mdr vejer han 8,5 kg)

Skal jeg blot acceptere at han kaster op med jævne mellemrum? Kan det være hans lukkemuskel ved mavesækken? Mener du det kan være appetitspring?

Det blev vist lidt for langt - håber det er til at finde ud af!

På forhånd tak

Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder