Brev:
Spørgsmål vedr. kiss-kidd
31. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Spørgsmål vedr. kiss-kidd
Kære Helen
Som så mange andre nybagte mødre, læser jeg jævnligt på din hjemmeside for at følge dine gode råd. Her faldt jeg over et svar vedr. et barn med Kiss-Kidd Syndrom, og da jeg ikke havde hørt rigtigt om sygdommen før, slog jeg det op - og pludselig sagde det klik. For alle symptomer passer på vores lille Marie - kolik, ekstrem gylp, meget motorisk urolig, vil helst kun sidde, og allerhelst stå op, ikke ligge på maven, er først nu så småt begyndt at søge at skyde rumpen op for at prøve at kravle osv. Det hele passer simpelthen.
Når hun ligger i ble på maven, ligner hun en af de der kinesiske hunde med for meget hud, dels fordi hun er så tyk, og har en masse deller på ryggen, mens også fordi hun helt klart ligger skævt - der er flere folder på den ene side, end på den anden.
Ifm Boel-prøven undrede vores ellers udmærkede SP sig over at hun var så stiv i kroppen, og nødigt vil bøje i benene, og vi er nu begyndt hos en børnefys, på hendes anbefaling. Samtidigt har vi nu fået en aftale hos en kiropraktor i Københavnsområdet, der har taget en efter-uddannelse i Kiss-Kidd, og hun vil jo nok kunne kaste lidt lys over om der er noget om snakken, eller om jeg er paranoid.
Men samtidigt undrer det mig - hun er blevet set af tre børnelæger pga. kolik og gylp på Hvidovre, hun er blevet set af hhv. en zoneterapeut, en kranio sakral terapeut, samt en kiropraktor - sidstnævnte var det der hjalp mest på skrigeriet. Jeg er helt knust, for hvad nu hvis hun har haft ondt indtil nu, og vi ikke har kunnet gøre noget rigtigt for hende?
Jeg kan finde en del info om hvad Kiss-Kidd er, og at det bør behandles af en kiropraktor, men det ser ud som det retter sig mod helt små børn. Nu er hun ni måneder - hvad kan man gøre der? Kan du kaste lidt lys over det?
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Ingrid og Maries mor