Brev:
Ar i panden - opheling
26. maj 2010
Alder:
14 mdr.
Ar i panden - opheling
Hej Helen.
Min dejlige og utroligt charmerende dreng er bliver 14 mdr. om ca. 1 uge.
Desværre har han fået en flænge i panden, som vi måtte på skadestuen med. Den blev lappet med strips.
Han har et snit på ca. 2 cm midt mellem øjene - lodret (og lidt skråt).
Det skete ved, at vi legede i sengen. Han ruller - jeg griber ud efter ham, men han lander på gulvet og drøner panden lige ind i radiatoren. Jeg blev så forskrækket, at jeg ringede til 112; men han fik hverken hjernerystelse eller andet (i hvert fald symptomfri).
En blanding af dårlig samvittighed, og noget andet jeg ikke kan forklare, gør at jeg går utrolig højt op i, at han ikke får et alt for tydeligt ar...
Jeg smører ham med E-vitamin salve, for at hjælpe det lidt på vej (der er nu en rød streg - fik fjernet stripsene hos lægen blot i går). Jeg ved, at det også er godt at få i kosten. Men har svært ved at finde gode opskrifter, da det lader til at E-vitamin hurtigt går tabt ved tilberedning, lagring etc.
Han får dagligt sin vitaminpille (børnetabs - tyggetablet).
Har fået at vide, at man ikke kan få for meget E-vitamin.
Mit spørgsmål er:
Er det ikke alt for farligt, at give ham ekstra af dette?
Har du nogle gode tips eller et par bevingede ord til en mor, der er gået helt bag om dansen, efter hendes guldklump nr. 1 faldt fra hende og ud af sengen. Og nu går rundt med beviset herpå.
Tak for en ellers god brevkasse - ekstrem god idé med tv-køkkenet!!!