Brev:
Opkast - 6 mdr.
25. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Opkast - 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver til dig med en lidt akut problemstilling. Benjamin på 6½ mdr. har 4 gange inden for den sidste uge haft nogle meget voldsomme opkastninger i forbindelse med sin "aftenamning".
Han spiser aftensmad kl. ca. 17.30 og ammes kl. ca. 19 inden putning. Efter amningen kan jeg fornemme uro i hans mave, men det der før bare var en bøvs, resulterer nu i først gylp og herefter voldsom opkastning, hvor først mælken kommer op og herefter alt aftensmaden.
Han spiser som regel kartoffel/grøntsagsmos til aftensmad. Han er ikke vild med det, men får da noget inenbords. De dage han har kastet op, har han fået henholdsvis kartoffel/grøntsagsmos med kød, havregrød og risengrød til aftensmad. Der er altså ingen umiddelbar sammenhæng mellem det han indtager og opkastningerne.
Tror du han overspiser eller hvad kan årsagen være? Og hvad tænker du jeg kan gøre; mindre aftensmad, mindre amning eller en kombination? Han virker både sulten ved aftensmåltidet og ved amningen. Jeg føler ikke jeg tvinger aftensmaden i ham, men indrømmer at jeg ofte skal lokke ham til grøntsagsmosen. Dette for at han ikke skal ammes mæt, men derimod spise. Han drikker dog en hel del ved amningen.
Med venlig hilsen
Mia