Brev:
Hoste hoste og atter hoste
16. maj 2010
Alder:
11 mdr.
Hoste hoste og atter hoste
Hej Helen :o)
Dette er måske ikke lige område af ekspertise, men synes jeg løber hoved mod en mur med lægerne og så tænkte jeg at du måske havde nogle gode råd.
Min søn startede i dagpleje for 2 mdr siden og fik jo selvfølgelig en obligatorisk forkølelse mm. og i den sammenhæng begyndte han også at hoste. Da det havde stået på et par uge, gik jeg til lægen og fik at vide at det var en virus (har senere lært at det er en meget udbredt sygedom blandt småbørn) :o)
5 uger efter tog jeg igen til lægen, da han stadig hostede. den havde svunget mellem helt alm krillerhoste, til dyb tobakshoste. han har på ingen måde været påvirket af hosten, andet end når han selvfølgelig fik et anfald.
Lægen lyttede på hans lunger og fortalte mig han nok havde astma og jeg blev sendt på apoteket for at få sådan en maske. Fandt det som en meget hurtig dom og synes det var meget voldsomt at skulle give ham den maske, da jeg er lidt i tvivl om hvem af os der græd mest, mens han fik medicinen. jeg prøvede at give ham den på forskellige tidspunkter for at finde det tidspunkt den havde størst gavn. det havde den bare slet ikke. så vi stoppede igen. det var ikke alle de tåre værd.
Vi talte med vores dagplejer om det og de fortalte at han knapt hostede når han var hos dem, men at han i deres øjne var alt for aktiv til at kunne have astma. og de har vel set et tilfælde el to før. :o)
Da han knapt hostede i dagplejen, drejede vi vores opmærksomhed mod allergi. Vi har katte og selvfølgelig også støv. Jeg har let allergi overfor begge og han kravler jo rundt på gulvet hele dagen.
Vi var selfølgelig bange for at det var vores katte og prøvede at støvsuge alt hver dag for at se om det havde nogen effekt. det skal siges at vi aldrig har haft problemer med at kattene har ligget i hverken barnevogn el seng.
Han skal til sin 1 års undersøgelse lige om lidt og har i den anleding tænkt mig at spørge til hans hoste igen. Kan man få lavet en priktest på ham el på anden måde få klarlagt hvorfor han hoster sådan? Selvom det ikke påvirker ham i dagligdagen, er det jo stadig ikke rart at han skal hoste sådan?
Du har været sådan en stor hjælp før, så er dikker på du har et godt råd igen :o)
Hilsen Stine