Hoste hoste og atter hoste

16. maj 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Hoste hoste og atter hoste

Hej Helen :o)

Dette er måske ikke lige område af ekspertise, men synes jeg løber hoved mod en mur med lægerne og så tænkte jeg at du måske havde nogle gode råd.

Min søn startede i dagpleje for 2 mdr siden og fik jo selvfølgelig en obligatorisk forkølelse mm. og i den sammenhæng begyndte han også at hoste. Da det havde stået på et par uge, gik jeg til lægen og fik at vide at det var en virus (har senere lært at det er en meget udbredt sygedom blandt småbørn) :o)

5 uger efter tog jeg igen til lægen, da han stadig hostede. den havde svunget mellem helt alm krillerhoste, til dyb tobakshoste. han har på ingen måde været påvirket af hosten, andet end når han selvfølgelig fik et anfald.

Lægen lyttede på hans lunger og fortalte mig han nok havde astma og jeg blev sendt på apoteket for at få sådan en maske. Fandt det som en meget hurtig dom og synes det var meget voldsomt at skulle give ham den maske, da jeg er lidt i tvivl om hvem af os der græd mest, mens han fik medicinen. jeg prøvede at give ham den på forskellige tidspunkter for at finde det tidspunkt den havde størst gavn. det havde ...

Annonce

... den bare slet ikke. så vi stoppede igen. det var ikke alle de tåre værd.

Vi talte med vores dagplejer om det og de fortalte at han knapt hostede når han var hos dem, men at han i deres øjne var alt for aktiv til at kunne have astma. og de har vel set et tilfælde el to før. :o)

Da han knapt hostede i dagplejen, drejede vi vores opmærksomhed mod allergi. Vi har katte og selvfølgelig også støv. Jeg har let allergi overfor begge og han kravler jo rundt på gulvet hele dagen.

Vi var selfølgelig bange for at det var vores katte og prøvede at støvsuge alt hver dag for at se om det havde nogen effekt. det skal siges at vi aldrig har haft problemer med at kattene har ligget i hverken barnevogn el seng.

Han skal til sin 1 års undersøgelse lige om lidt og har i den anleding tænkt mig at spørge til hans hoste igen. Kan man få lavet en priktest på ham el på anden måde få klarlagt hvorfor han hoster sådan? Selvom det ikke påvirker ham i dagligdagen, er det jo stadig ikke rart at han skal hoste sådan?

Du har været sådan en stor hjælp før, så er dikker på du har et godt råd igen :o)

Hilsen Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor