Brev:
Min dreng er ofte syg!
10. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Min dreng er ofte syg!
Kære Helen
Som overskriften lyder, så er min dreng ofte syg. Han er stort set snottet hver anden uge, han når altså kun lige at blive rask før han er syg igen. Han har lige rundet de 8 mdr., kravler og er fantastisk aktiv hele dagen. Han virker ikke særlig sløv og sidder heller ikke stille selv når han er syg :).
Jeg forstår bare ikke hvorfor han er så syg hele tiden. Hvad kan vi gøre for at minimere det? Tager han skade af al den sygdom? Han er i hvert fald ikke bagud motorisk, men skader det ham på andre områder?
Vores hygiejne er i top, er meget omhyggelig på det område, så synes det er svært at vurdere hvor vi lige skal sætte ind.
Er det ok at tage en snottet dreng med til babysvømning? Ellers misser han jo hver anden gang næsten og han elsker det simpelthen så meget.
Han har hostet meget den sidste måned, har været ved lægen 2 gange med hun siger det ikke er noget. Han får hostesaft morgen og aften, men det kan man vel ikke blive ved med at give og effekten er heller ikke så stor. Så har du nogle gode råd til hvordan vi kan lindre halsen og mindske hosten for ham, da den generer når han skal sove?
Han lider af børneeksem og vi kan slet ikke få kontrol over det uden hormon creme, han er ved sin 3. behandling og vi bruger nu den 3. styrke cremen. Er han mon ved at udvikle asmatisk bronkitis? Tror du han kan være allergik overfor noget? Han far havde atsma som lille og er allergisk overfor husstøvmider.
Håber du kan hjælpe os, det er hårdt at have en syg dreng med børneeksem..
Mange hilsner fra
Elias Mor!