Min dreng er ofte syg!

10. maj 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Min dreng er ofte syg!

Kære Helen

Som overskriften lyder, så er min dreng ofte syg. Han er stort set snottet hver anden uge, han når altså kun lige at blive rask før han er syg igen. Han har lige rundet de 8 mdr., kravler og er fantastisk aktiv hele dagen. Han virker ikke særlig sløv og sidder heller ikke stille selv når han er syg :).

Jeg forstår bare ikke hvorfor han er så syg hele tiden. Hvad kan vi gøre for at minimere det? Tager han skade af al den sygdom? Han er i hvert fald ikke bagud motorisk, men skader det ham på andre områder?
Vores hygiejne er i top, er meget omhyggelig på det område, så synes det er svært at vurdere hvor vi lige skal sætte ind.

Er det ok at tage en snottet dreng med til babysvømning? Ellers misser han jo hver anden gang næsten og han elsker det ...

Annonce

... simpelthen så meget.

Han har hostet meget den sidste måned, har været ved lægen 2 gange med hun siger det ikke er noget. Han får hostesaft morgen og aften, men det kan man vel ikke blive ved med at give og effekten er heller ikke så stor. Så har du nogle gode råd til hvordan vi kan lindre halsen og mindske hosten for ham, da den generer når han skal sove?

Han lider af børneeksem og vi kan slet ikke få kontrol over det uden hormon creme, han er ved sin 3. behandling og vi bruger nu den 3. styrke cremen. Er han mon ved at udvikle asmatisk bronkitis? Tror du han kan være allergik overfor noget? Han far havde atsma som lille og er allergisk overfor husstøvmider.

Håber du kan hjælpe os, det er hårdt at have en syg dreng med børneeksem..

Mange hilsner fra
Elias Mor!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far