Brev:
Diarré - 11 mdr.
3. maj 2010
Alder:
11 mdr.
Diarré - 11 mdr.
Kære Helen
Efter en lang periode med "ro på" har jeg nu igen brug for et godt råd.
Min søn på 1 år har tendens til diarré/tynd mave, dvs. 5-10 tynde afføringer i døgnet, ofte ender noget også udenfor bleen. Der følger en del luft med. Han har det i perioder på 5-8 dage, hvorefter maven normaliseres igen. Han er ikke sløj eller har feber, men han bliver lidt rød bagi (hurra for kogtvandsklude!). Og de er ikke meget for at have ham i vuggestuen, da det jo potentielt kan smitte.
Hans kost er normal for hans alder, vil jeg mene. Han får dog stadig 1-2 flasker i døgnet og drikker ellers sødmælk af kop. Han trives fint og udvikler sig normalt.
Har du en ide til hvad det kan skyldes? Og hvad vi kan gøre ved det?
Hilsen Helle