Brev:
Øreproblemer - 16 mdr.
5. april 2010
Alder:
16 mdr.
Øreproblemer - 16 mdr.
Hej Helen,
Mange tak for dit sidste svar angående det at gå på tæer. Vi købte et par sko til ham, og vupti kom han ned på hele foden, og lærte at gå :)
Nu er der dukket et nyt spørgsmål op. For 1.5 uge siden ringede vuggestuen og sagde at der kom noget betændelsesvæske ud af øret. Åbenbart har han haft mellemørsbetændelse uden at vi havde lagt mærke til det! Vi havde holdt ham hjemme dagen før, fordi han ikke virkede helt frisk, og vi var endda til lægen med ham, fordi der var optræk til øjenbetændelse. Han havde haft en forkølelse i weekenden før. Men han sov fint om natten, og fik bare sut et par gange. Altså ikke noget med skrig og skrål hele natten, som man ellers hører om.
Mit første spørgsmål er:
Er det normalt at han ikke har givet mere tydelig udtryk for smerter? Det må da have gjort ondt?! Han græder ellers når han slår sig eller falder og lignende...
Mit andet spørgsmål:
Burde vi få tjekket hans andet øre? Han virker helt frisk nu, men han hoster stadig en smule. Han sover fint om natten, men det gjorde han også før.
Grunden til jeg spørger er også fordi han ikke siger noget endnu. Han begyndte ellers at sige de første to ord sidste jul, da han var 13 måneder gammel, men det holdt han så op med igen. Jeg tænker om det mon kunne være fordi han ikke har kunnet høre så godt? Han kan dog sagtens forstå os, og han kan peget på næse, øjne, ører, navle osv. når man spørger ham, og han kan også pege på andre ting fx banan og pipfugl i bøger. Så helt dårligt hører han dog alligevel ikke. Hører man straks bedre når der er gået hul på trommehinden?
Med venlig hilsen
:)