Øreproblemer - 16 mdr.

5. april 2010

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Øreproblemer - 16 mdr.

Hej Helen,

Mange tak for dit sidste svar angående det at gå på tæer. Vi købte et par sko til ham, og vupti kom han ned på hele foden, og lærte at gå :)

Nu er der dukket et nyt spørgsmål op. For 1.5 uge siden ringede vuggestuen og sagde at der kom noget betændelsesvæske ud af øret. Åbenbart har han haft mellemørsbetændelse uden at vi havde lagt mærke til det! Vi havde holdt ham hjemme dagen før, fordi han ikke virkede helt frisk, og vi var endda til lægen med ham, fordi der var optræk til øjenbetændelse. Han havde haft en forkølelse i weekenden før. Men han sov fint om natten, og fik bare sut et par gange. Altså ikke noget med skrig og skrål hele natten, som man ellers hører om.

Mit første spørgsmål er:
Er det normalt at han ikke har givet mere tydelig udtryk for smerter? Det må da have ...

Annonce

... gjort ondt?! Han græder ellers når han slår sig eller falder og lignende...

Mit andet spørgsmål:
Burde vi få tjekket hans andet øre? Han virker helt frisk nu, men han hoster stadig en smule. Han sover fint om natten, men det gjorde han også før.

Grunden til jeg spørger er også fordi han ikke siger noget endnu. Han begyndte ellers at sige de første to ord sidste jul, da han var 13 måneder gammel, men det holdt han så op med igen. Jeg tænker om det mon kunne være fordi han ikke har kunnet høre så godt? Han kan dog sagtens forstå os, og han kan peget på næse, øjne, ører, navle osv. når man spørger ham, og han kan også pege på andre ting fx banan og pipfugl i bøger. Så helt dårligt hører han dog alligevel ikke. Hører man straks bedre når der er gået hul på trommehinden?

Med venlig hilsen
:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder