Nervøs mave

28. marts 2010

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Nervøs mave

Kære Helen

Vi skriver til dig af nysgerrighed.

Vi har en søn på 15 mdr der igennem en længere periode har haft diare. Diareen startede i forbindelse med at jeg startede arbejde efter en lang barsel med god tid til indkøring.
Vores søn trives og er glad på trods af diareen og spiser tilsvarende ekstra meget så vægtkurven har han også holdt. Jeg har været ved læge med ham fordi jeg synes det var bekymrende og var usikker på om han holdt sin vægt. Han sagde at det sandsynligvis ikke var nogen bakterie eller allergi der var årsagen men nok nærmere Toddlers diare.

Efter lidt undersøgelser kan jeg forstå at det er en diare der er tilstede over længere tid men årsagen ikke er kendt. Man har erfaringer med at tlbageholdenhed med visse madvarer kan mindske symptomer. Jeg kan bare ikke få det til at passe med at det skulle være madvarer der giver ham problemer for vi har forsøgt at skære ned på en ting af gangen (først groft brød, så mindre ...

Annonce

... stærk mad og så citrusfrugter, sukker etc) men intet ændrede sig. Derimod synes jeg det har sammenhæng med manglende søvn.

Har du hørt om sådanne nervøse maver før?

Lidt baggrund: Vi har fået to børn kort tid efter hinanden. Vores søn er den yngste og har altid været nem bortset fra at han hyppigt har været vågen om natten op til flere timer. Det stoppede heldigvis kort tid efter han startede i institution. Han har dog været svær at læse for mange af pædagogerne og er således blevet lagt til at sove forholdsvis sent sammenlignet med det han plejer hjemme og har ikke sovet tilsvarende længere.

Han sover normalt kl 19-05.30 og så tager han en lur på 1 1/2-2 timer i institutionen (denne lur er længere hjemme). Han har kun taget en lur fra han var ca. 12 mdr. Jeg har egentlig hele tiden syntes det var lidt søvn men han er glad og tilfreds for det meste.

Mon du har erfaring med lignende historier ?

Med venlig hilsen

Mor og far til to

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin