Dræn pga væske i ørene

19. marts 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Dræn pga væske i ørene

Hej Helen.

Så har jeg igen brug for din hjælp.

Min søn på 12 mdr har igennem de sidste godt 4 mdr haft væske på ørene, hvilket blev opdaget da han begyndte at tage sig en del til ørene. Han har aldrig haft mellemørebetændelse, men har været en del forkølet de sidste par mdr.

I samarbejde med lægen valgte vi at se det an, da han for det meste sov rimeligt og ellers ikke virkede voldsomt generet af det. De sidste tre uger er det bare ikke blevet bedre. Han tager sig mere og mere til ørene - forsøger ligesom at få fingrene helt ind i ørerne. Det er uden tvivl noget der generer ham. Herudover er han begyndt at sove mere og mere uroligt og vågner mange gange og er ...

Annonce

... svær og trøste.

Vi valgte derfor at tage ham til ørelæge i sidste uge. Han anbefaler dræn - både for det kan tage hans ubehag men også for at sikre at han ikke får problemer med hørelsen og at lære at snakke. Det skal siges at han uden tvivl godt kan høre.

Vi har snakket en del om det, da jeg har haft svært ved at acceptere at skulle ligge dræn (og ikke mindst bedøve) en lille størrelse når han aldrig har haft mellemørebetændelse. Har overvejet at se det an lidt endnu, men synes også det er hårdt at se at det tiltagende generer ham.

Vi har derfor nu sagt ja til dræn men ville lige høre dig omkring dine erfaringer i lignende situationer.

Tak for hjælpen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor