Brev:
Dræn pga væske i ørene
19. marts 2010
Alder:
12 mdr.
Dræn pga væske i ørene
Hej Helen.
Så har jeg igen brug for din hjælp.
Min søn på 12 mdr har igennem de sidste godt 4 mdr haft væske på ørene, hvilket blev opdaget da han begyndte at tage sig en del til ørene. Han har aldrig haft mellemørebetændelse, men har været en del forkølet de sidste par mdr.
I samarbejde med lægen valgte vi at se det an, da han for det meste sov rimeligt og ellers ikke virkede voldsomt generet af det. De sidste tre uger er det bare ikke blevet bedre. Han tager sig mere og mere til ørene - forsøger ligesom at få fingrene helt ind i ørerne. Det er uden tvivl noget der generer ham. Herudover er han begyndt at sove mere og mere uroligt og vågner mange gange og er svær og trøste.
Vi valgte derfor at tage ham til ørelæge i sidste uge. Han anbefaler dræn - både for det kan tage hans ubehag men også for at sikre at han ikke får problemer med hørelsen og at lære at snakke. Det skal siges at han uden tvivl godt kan høre.
Vi har snakket en del om det, da jeg har haft svært ved at acceptere at skulle ligge dræn (og ikke mindst bedøve) en lille størrelse når han aldrig har haft mellemørebetændelse. Har overvejet at se det an lidt endnu, men synes også det er hårdt at se at det tiltagende generer ham.
Vi har derfor nu sagt ja til dræn men ville lige høre dig omkring dine erfaringer i lignende situationer.
Tak for hjælpen
Lene