Væskeansamling i ørerne

17. marts 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Væskeansamling i ørerne

Hej Helen.

I forbindelse med en ordentlig omgang forkølelses- og halsvirus har min datter været til ørelægen nogle gange og fået punkteret 2 blærer på trommehinden. Samtidig har hun fået konstateret væskeansamling i det venstre øre.

Vi har fået at vide, at vi skal komme om 1 måned til kontrol, men kan du fortælle mig lidt om hvad det kan have af betydning - lægen sagde noget med, at hun kan få mellemørebetændelse af det og nedsat hørelse, men jeg tænker også på i det hele taget, hvad jeg kan gøre for min datter?

Jeg tror hun er meget generet af det for hun er slet ikke så glad som hun plejer at være og ...

Annonce

... har nogen ret så kraftige vredesudbrud engang imellem og hun gider heller ikke lege så meget som før hun blev syg. Hun har selvfølgelig haft vanvittigt ondt i ørene i pga. de der blærer, men jeg synes stadig ikke hun er på toppen:-(

Vi vil jo så gerne have den lille glade pige tilbage, men vi kan vel også være så heldige, at væsken forsvinder af sig selv???? Jeg håber nemlig ikke, at der skal dræn til og alt det :-(.

Nu er det jo kun den ene gang hun har haft væske i øret, så jeg håber, at det går i sig selv igen når hendes forkølelse og hoste ophører, men vil gerne have dine råd;-)

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder