Brev:
Astmatisk Bronkitis
17. marts 2010
Alder:
10 mdr.
Astmatisk Bronkitis
Hej Helen,
Min stakkels datter har (som om kolik og øreproblemer ikke var nok) nu fået konstateret astmatisk bronkitis og vi har nu fået en inhalator til behandling af hendes hosteanfald.
Hun er meget træt hele tiden siden hun blev forkølet, er pylret og har INGEN appetit.. hun vil intet spise eller drikke (vi havde ellers fået sådan en god dagsrytme med faste spise-/og sovetider og hun spiste gerne det jeg tilbød og var interesseret i maden). Nu kan jeg til nøds amme hende men ikke engang det er hun særlig interesseret i (det bekymre mig lidt for hun er ellers et barn der aldrig vil afvise brystet).
Vi har været hos lægen og fået medicin, men er der andet vi kan gøre??
Det er en hel forfærdelig hoste hun har, det raller dybt nede i lungerne og hun bliver nærmest kvalt når hun får hosteanfald, meget meget ubehageligt at se... desuden kaster hun op af disser hosteanfald og hun spiser jo ikke, så det der kommer ud er slim og intet andet.. Hendes afføring er desuden også meget slimet men det er måske meget normalt.
Hun skal starte i vuggestue om 3 uger, men jeg skal heldigvis først starte påarbejde om 1½ måned men hvad gør vi med spisningen.. hun har tabt sig meget på en uge, da hun jo kun får min mælk (og ikke engang særlig meget af den). Hvad med spisningen når hun skal starte i vuggestue??
Jeg er så ked af det på min datters vegne at hun skal igennem alt dette. Jeg er stresset af manglende søvn gennem snart 1 år og har fået uro i kroppen og jeg er så bange for selv at blive syg med stress eller depression for jeg må indrømme det her tager rigtig hårdt på mig.
Hvad skal vi gøre for at hjælpe vores datter bedst muligt?? Min mand har som barn haft astma samt hans søster har det nu. Kan det være arveligt??
Mange tak for din brevkasse, det er dejligt at kunne skrive og få hjælp med disse problemer.