Børneeksem - 0 mdr.

16. juni 2004

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Børneeksem - 0 mdr.

Jeg har, lige så længe jeg kan huske været plaget af børneeksem. Det startede i knæhaserne og den inderste side af albuen. Det forsvandt en overgang, men jeg var så dum at bruge weet hårfjerningsmiddel på mine ben, hvor jeg siden har haft reaktioner og store sår.

Da jeg var omkring 15 kom eksem på armene tilbage igen og omkring 17 års alderen spredte det sig til armhulerne, brystkassen, brystvorterne, kinderne og hårbunden. Jeg har siden været på mange steroidcreme-kurer og antibiotika osv osv. men det er som det slet ikke tager det mere. Sidst var jeg på antibiotika i 24 dage, hvilket tog det en uges tid. og min mave var helt ødelagt.

Jeg ...

Annonce

... har nu fået at vide af min læge at jeg skal lære at leve med det. Men jeg kan bare ikke acceptere at hun siger at hun ikke kan gøre mere end hun gør. For min hverdag bliver utrolig påvirket af dette. Jeg arbejder i en kantine og har været nødt til at sygemelde 4 gange de sidste 10 mdr, pga staffelykokker. samtidig med føler jeg mig ulækker, hvilket gør at jeg altid går helt tildækket. Det er også et problem for mig og min kæreste, da jeg føler at jeg er ulækker.

Jeg vi høre om der virkelig ikke er noget at gøre? Er der ingen alternative behandlinger? Jeg vil gøre alt efterhånden, for det klør og klør og klør og klør.

Kærlig hilsen
Kristine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.