Brev:
Penicillin
4. marts 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Penicillin
Hej Helen!
Mine to "store" drenge har lige været i penicillinbehandling med to forskellige præparater. Da jeg fik udleveret penicillinen til min ældste søn, fik jeg at vide, at han efter indtagelse skulle drikke noget, da han ellers ville kunne få svamp i munden. Gælder det alle typer af penicillin?
Når bakterier udvikler resistens overfor penicillin, sker det så hos det enkelte barn, hvis dette har fået meget penicillin, eller sker det mere generelt i vores samfund, hvis der bliver udskrevet for meget penicillin, - altså er der primært tale om et resistens problem hos den enkelte eller er det hele samfundet, der bliver ramt?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
DM