Brev:
Feber og termometer
3. marts 2010
Alder:
3 år, 2 mdr.
Feber og termometer
Hej Helen
Jeg har en dreng på 3 år, som desværre igen ligger og er syg.....2. gang indenfor en måned. Er ellers ikke en fyr som er syg. Men når han nu er syg og jeg kan mærke han brænder af feber vil jeg naturligvis gerne følge med i temperaturen... men men men jeg kan bare ikke få lov til at tage den i endetarmen, han stritter så meget imod at både min mand og jeg ikke vil gøre det imod ham. Det skal også lige siges at vi endda lokker ham med både slik og is... for hvad gør man ikke, men der er intet der virker.
Derfor spørger jeg.... det at jeg/vi tager temperaturen i armhulen hvor præcis er det? Og/eller hvad med et øretermometer kan det bruges? Ved godt at det at tage temperaturen i endetarmen giver det bedste resultat... men kan næppe være præcis med en bund ulykkelig dreng som bare sveder mere og mere ved at kæmpe imod.
Det var bare det;-)
Venlig hilsen
Pia - en mor som er glad for sine 2 barnets sygedage :-)