Diarré - 12 mdr.

13. juni 2004

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Diarré  - 12 mdr.

Hej igen

Jeg har skrevet til dig før, fordi min dreng havde hård mave. Nu har han været syg i 3 uger. Det hele startede med at han blev forkølet. Han var lige startet i dagplejen, så det havde jeg forventet ville ske. Jeg går hjemme, så derfor havde jeg ham hjemme så længe så muligt for at være helt sikker på, at han var rask, når jeg sendte ham afsted igen (10 dage).

Han kom i dagplejen igen og var der i 2 dage, så fik han diarré, han fik meget høj feber samtidig, så vi var hos vagtlægen. Det var Pinse søndag han's 1 års føs'dag, han blev undersøgt det viste sig han havde en "lille" hals betændelse han fik pencillin. Hvordan kan man give et barn med diarré det, der er da alternativer for allergikere?

Så hans diarre er naturligvis fortsat, han har ikke villet spise og han har næsten ikke drukket. Tirsdag var jeg hos min egen læge med ham, hun sagde ikke noget ...

Annonce

... nyt, onsdag ringede jeg til hende, igen ikke noget nyt, men hun sagde at jeg skulle komme hvis jeg følte mig utryg. Men det var jo derfor jeg ringede.

Jeg er ikke en hønemor, men når et lille barn sover 8-9 timer om dagen 10-12 timer om "natten" og han har ikke kunnet holde balancen, men har måtte læne sig op ad ting eller mig for ikke at vælte, når han sad, så må der sgu være noget galt.

Jeg ved du ikke er læge, men den mave gør ondt på ham. Han har så godt som ikke spist, men maven er helt udspillet, hvad kan der være i vejen? Her til eftermiddag har han virket frisk, han har spist kartofler med sovs til aften drak han 200ml allomin, men men jeg tror stadig ikke han er rask, for han har virket oven på engang tidligere på ugen. Han sov meget til formiddag og igen til eftermiddag, sidst han havde feber var tirsdag nat så det skulle være i orden.

Hilsen igen fra Daysi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.