Brev:
Sygdom og søvnproblemer
7. februar 2010
Alder:
17 mdr.
Sygdom og søvnproblemer
Hej Helen
Så er jeg her igen.
Som vi tidligere har skrevet har vi været igennem et langt forløb af sygdom ondt i ørene m.m. og har haft og har fortsat problemer om natten.
Jeg har lige et par spørgsmål.
Hun trives i hverdagen - spiser godt og sover mellem 1-2 timer til middag for det meste uden det helt store brok.
Da hun ikke sover så længe til middag, det gjorde storebror heller ikke, så er hun træt når vi når til kl. 18.
Vores hverdag er heldigvis indrettet, så vi allerede ved kl. 18 kan gøre klar til natten med et bad, lidt leg/hygge og derefter i seng.
Før har hun været meget nem at putte også under sygdomsforløbet til natten, men iøjeblikket er det ikke andet en skrig og skrål. Hun vil ikke og bliver bare mere og mere arrig.
Vi har nu i mange aftner taget bilen og kørt 15 min hvorefter hun sover og kan puttes.
Hun har dræn i ørene og det flyder af dem, hun er fortsat forkølet og øjnene er også påvirket. Vi har derfor indtil videre valgt ikke at tage kampen op og lade se hvor længe hun vil blive ved.
Kan der være noget i hendes udvikling, som gør, at hun ligesom har brug for at selv ville bestemme? Grunden til jeg spørger er, at vi havde en dag, hvor vi ikke kunne køre p.g.a. vejret. Jeg tog så barnevognen ind og hun græd voldsomt mens jeg gjorde det, da jeg så siger, nå nu skal du sove, så vender hun om og kravler grædende op i sengen hvorefter jeg kan putte hende også sover hun!!!.
Hun sover herefter roligt til kl. ca. 23 hvor efter balladen starter igen. Hun vågner fortsat mellem 4-10 gange om natten.
Hvordan kan det være at hun kan sove godt fra 19 til 23 og herefter ikke?
Jeg syntes, at hun får alsidig kost og vi har tjekket vores omgivelser og der bør ikke være noget her, som gør hende syg. Når jeg nu taler med vores læge om hvad det kan være, da hun lige har fået en pencilinkur igen (hendes ørere var slemme) så lyder det på ham, som om, at vi bare må acceptere at det er sådan hun skal have det.
Kan det passe at der ikke er nogen grund? - tænker, at du hører fra mange forældre....
Vi har lige fået astma-medicin med hjem til hende og efter en uges overvejelse og ingen ændre i hendes tilstand (har holdt hende hjemme fra dagpleje) så har vi valgt at give hende det. (den brune) men jeg er bare i tvivl om det kan hjælpe.?
Kan der være nogen ide i at ændre værelse hvor hun skal sove - gøre noget anerledes for at ændre hendes opfattelse af det at skulle sove eller ???
Sophia