Brev:
Tuberkulose vaccine
6. februar 2010
Alder:
9 mdr.
Tuberkulose vaccine
Kære Helen
Vi bor i Holland, hvor vaccinationsprogrammet nogenlunde følger det danske, så vidt jeg kan forstå.
Jeg er adopteret fra Korea, men er vokset op i Danmark uden nogen relation til Østen derudover.
I Holland bliver vores tvillingedrenge indkaldt til en række vaccinationer udover standardpakken. Årsagen er, at jeg er født i Korea, og de mener derfor, at vore drenge er særligt udsatte.
Drengene er tidligere blevet indkaldt til Hepatitis vaccination. Nu er de blevet indkaldt til tuberkulose vaccination. Så vidt jeg kan læse mig til, følger der en del gener med denne vaccination samt et grimt ar. De har også været meget syge, og jeg vil nødigt give dem mere at slås med. Jeg ved ikke, om immunforsvaret måske er svagere, og om man evt. skal holde tilbage med mange forskellige vacciner efter sygdom.
Generelt er vi jo interesseret i at få dem beskyttet så godt som muligt mod alverdens sygdomme, men på den anden side er jeg ikke glad for at udsætte dem for en masse unødvendige vaccinationer.
Jeg går ud fra, at de foreslår de mange ekstra vaccinationer, fordi de forventer, at vi rejser "hjem" og besøger familie og bor under lokale forhold. Dette er ikke tilfældet. Vi rejser dog ofte på ferie, men altid under civiliserede former.
Jeg vil sætte pris på at høre din mening.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Michelle