Brev:
Udslæt, afføring, hjertesmerter, træthed hos dreng på 7 år
9. juni 2004
Alder:
7 år
Udslæt, afføring, hjertesmerter, træthed hos dreng på 7 år
Hej!
Vi har en dreng på snart 7 år, som er begyndt at få en masse småproblemer i løbet af det forgangne år.
Han har altid hård mave, så det bløder ved endetarmen ved toiletbesøg. Han har fået to mærkelige udslæt, som pludselig dukker op med skorpe af noget der ligner betændelse, men som ikke er sår. Han har fået eksem i knæhaserne og i armbøjningerne. Lidt småknopper på mave, som godt nok ikke ses ret meget, men man kan tydelig mærke ruhed et bestemt sted på kroppen. Han kan i perioder ikke holde på vandet om natten. Forleden havde han høfebersymptomer i øjnene. De rendte i vand hele dagen og kløede.
Han er træt hele tiden. Han lægger sig i sin seng når han kommer hjem fra skolen. Han virker ofte træt og ugidelig.
Han har nogle få gange herhjemme haft voldsomme smerter i brystet. Det er sket ved sengetid, hvor han virkelig har ondt og vrider sig. Men kort efter er det gået over igen. Han siger at det kun er sket en enkelt gang i skolen, og det er sket ca. 4 gange herhjemme.
Alle disse ting kan vi ikke se en sammenhæng i. Vi ved ikke om vi skal gå til lægen. Mest fordi vi kender hans svar på forhånd. Men vi er et bekymret forældrepar, der håber på at du kan hjælpe os videre.
Tak