Brev:
Ofte syg
1. februar 2010
Alder:
2 år, 5 mdr.
Ofte syg
Hej Helen.
Mia er 2 1/2, går i VS og har gjort det i 1 1/2 år. Og jeg kan simpelt hen ikke forstå, at hun skal blive ved med at være syg SÅ ofte.
Siden november måned har hun haft 2 almindelige forkølelser med feber (hvoraf den ene blev til MØB), en omgang omgangssyge, og så er hun netop blevet rask efter en omgang halsbetændelse, hvor hun i 3 dage lå med over 40 i feber, med forkølelse og MØB oveni. Sammenlagt har hun nok været væk fra VS i 1 måned på de 2 1/2 måned.
Når det er vinter kan man måske forstå det, men hun havde altså det samme i sommers (det blev måske lidt bedre efter isætning af dræn i juli måned) - ca syg en gang i måneden og ofte støder der noget til, så det bliver længerevarende.
Hun har dræn i begge ører, hvor det ene så småt er på vej ud. Derudover stoppede hun med sut et par dage før juleaften - uden problemer, hvis det har noget at sige.
Vi har tænkt os at tage en snak med dem dernede, for at høre, om det kun er hende, eller om det er generelt. VS er kun få år gammel, så der bør ikke være problemer med indeklimaet - og det har jeg heller ikke indtryk af, at de har. Men alligevel - kan det virkelig passe?
Heldigvis er jeg jo hjemme på barsel frem til maj, men det er jo en stakket frist, og hun skal jo også videre til børnehave til sommer.
Vi spritter fingre af, når hun kommer hjem fra VS, og prøver at følge de gængse anbefalinger - men altså, det virker jo ikke rigtigt :(
Skal vi omkring lægen, eller er det meget normalt med så meget sygdom?
Kærlig hilsen
Mias bekymrede mor