Brev:
Sygdom og appetit
14. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Sygdom og appetit
Hej Helen
Jeg er super glad for at have dig og dine gode råd... jeg har nu endnu et spörgesmål
Min datter har nu väret syg i nogle dage...dette har desvärre resulteret i at hun spiser mindre. Det har i forvejen väret svärt at få hende til at vände sig til mad og nu sygdom oven i ... det bekymre mig meget med hensyn til hendes appetit og vägt tab.
Jeg er klar over at man har mindre appetit når man er syg, men i det hun har tabt sig meget siden start november (hvor hun igen blev syg) bekymre det mig meget. November var hun 10.875 kg og nu er hun nede på 10.300 kg. Hun har sidste 3 uger haft god appetit på trods af det har hun ikke taget på.
De sidte to dage ville hun ikke have aftens mad eller kaster det op. Hun vil hellere sove. Jeg har i stedet ammet og lagt hende i seng. Efter 1- 2 timer vågner hun og vil ikke sove flere timer...jeg har forsögt at give mad i mellem tiden, men hun vil ikke have ret meget.
Mit spörgesmål er ...
- Skal jeg lade hende bestemme selv hvornår hun vil sove eller skal jeg forsöge at holde hende vågen til hendes vanlige sove tid? (Nu når hun er syg kan hun selv bedstemme tänkte jeg, hvad synes du?)
- Når hun ikke vil spise nu hvor hun er syg...skal jeg i stedet amme flere gange? ( jeg ammer normal 3 gang dagligt)
Med venlig hilsen
Z. D