Brev:
Feber og feberkramper
10. december 2009
Alder:
21 mdr.
Feber og feberkramper
Hej Helen.
Jeg skriver til dig for at få et råd om hvad jeg gør.
Jeg har en dreng på 21 måneder som i januar fik hans første feberkrampe. Så stod det stille til februar og siden har han haft ikke mindre end 12 stk. De ser ud til at blive værre og værre fra gang til gang. I starten fik han et anfald og så ikke mere. Men de kunne godt være lange. Op til 20 min. Han trak vejret og blev ikke blå. Nu har han lige haft en tur mere hvor han fik 2 anfald. Han bliver meget blå og den sidste tog over en halv time.
Som du kan regne ud har han været syg meget ofte og altid med feber op til 40.6 og altid omkring de 40. Sidst var den oppe på 41.4. Næsten hver gang har de konstateret at hans crp var forhøjet altså betændelse, men de kan ikke finde det. Han får tjekket lunger - hals og øre hver gang. Han er også et ørebarn så han har dræn og fået fjernet polypper forholdsvis tidligt. De har også taget rygmarvs prøver og taget diverse blodprøver for bl.a børne gigt.
Vi bliver hver gang indlagt for jeg er efterhånden et nervevrag og tør næsten ikke sove om natten. De har nu talt om at de vil prøve at tale med en anden læge om han muligvis skal undersøges for epilipsi men lover ikke noget. De ville kontakte mig hvis det er.
Stort set hver aften har han omkring 38-38,5 i feber og må han så sover falder den drastisk. helt ned til mellem 35 og 36. Enkelte gange har den været helt nede på 34,5. Det mener jeg jo ikke er normalt men synes ikke at jeg bliver taget alvorlig nogen steder. Hvis han rigtig leger om aftenen kan den godt komme op på 38,8.
Jeg har en fornæmmelse indeni at der er noget der bliver overset. Men ved ikke hvordan jeg skal komme igennem til dem og få dem til at lytte. Taler jeg om aften temp får jeg at vide hvad jeg går og tager feber på ham for, men det gør jeg for min egen sjælefreds skyld. Ellers får jeg ikke en rolig aften og render og kigger til ham hele tiden.
Jeg ved ikke om jeg skal forlange at få ham et andet sted hen og blive undersøgt og hvis hvordan jeg så gør det. Eller hvad jeg skal?? Håbede derfor at du måske kunne give mig et godt råd og evt fortælle mig om du mener det er mig der overeagerer.
Det går også meget ud over mit arbejde da han er syg en uge af gangen næsten hver gang. Jeg har også selv en kronisk sygdom så det hjælper jo heller ikke på det hele.
Jeg er alene med ham og føler mig helt alene i verdenen. Føler måske at lægerne nogen gange tænker hvad søren jeg tænkte på at få ham i min alder med min sygdom og så når jeg er alene. Hans far er inde i billedet og har ham hver 14 dag. men der er ikke megen støtte at hente, da han og hans kæreste har gjort alt for at fremstille mig som en dårlig mor, hvilket de ingen vejne er kommet med hverken på sygehus eller andre steder. Kun sat sig selv i et dårligt lys, så de få gange de har været inde på besøge ham når vi har været der og jeg har fået et par timer for mig selv så kommer jeg tilbage til en masse ballade fordi sygehuset har deres billede af dem og faren hans af alt andet.
Håber du kan finde hovede og hale i mit meget lange brev Og venter spændt på hvad du synes om det hele. Som det er nu kører noget ikke godt og mine 2 store børn bliver meget svigtet også
Venlig hilsen
Jette