Bekymret over H1N1

12. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Bekymret over H1N1

Hej igen Helen.

Jeg vil høre din mening om hvordan man skal forholde sig hvis en i vores lille familie bliver smittet med H1N1, altså hvis det er faderen eller jeg selv. Vi har talt om det og tænker hvad andre familier gør, og hvad der bliver anbefalet.

Jeg er fuldt opdateret med retningslinjerne for sygdommen og hvordan man ellers skal forholde sig, og har læst næsten for meget på SST hjemmeside, men jeg har brug for dit råd.

Som du måske ved fra tidligere har jeg i kølvandet på en temlig ubehagelig fødsel kæmpet med sygdomsangst, især overfor min datter, så du kan måske forestille dig hvor bekymret og bange jeg er for denne sygdom. Jeg har talt med egen læge, der ikke just tager mine bekymringer alvorligt, da han synes hele denne polemik omkring sygdommen er noget "fis" som han siger. Så jeg søger beroligelse via min terapeut, hvilket jo til dels hjælper, men desværre er bekymringerne der stadig.

Mit spørgsmål til dig er således om faderen eller hvis det er mig, der smittes ...

Annonce

... først på en eller anden måde skal isoleres fra min datter eller om det er lige meget, da jeg har hørt, at der alligevel så er så stor risiko for, at de andre i familien allerede er smittede. En børnelæge har fortalt mig, at man ikke længere giver forebyggende tamiflu medmindre man er i risikogruppen, så er sagen så i virkligheden, at man "bare bliver hjemme" og smitter resten af familien hvis uheldet er ude?

Vores situation er pt. at vores datter har orlov fra vuggestue netop pga. min angst for denne sygdom, og så har vi valgt at jeg i en periode er hjemmegående og hygge mig med min datter. Jeg skal dog starte i arbejde igen i midten af december, og der frygter jeg den øgede risiko for at smitte (er jo sygeplejerske) - da jeg nok ikke kan få vaccinen før til januar. Vores datter bliver passet i hjemmet til slut januar.

Det er utroligt hvilke bekymringer, der kan udvikles af en ubehagelig fødsel ;-)

Jeg håber på, at du kan berolige mig lidt ;-)

Mange hilsner fra den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor