Brev:
Salmonella
11. november 2009
Alder:
2 år, 9 mdr.
Salmonella
Hej
Nu har min lille dreng på 2,9 år for anden gang fået påvist salmonella i en afføringsprøve. Første gang havde han det ret skidt. Ikke alarmerende, men vi bekymrede os da. Lægen gav ingen behandling, da han ikke var slemt påvirket, og lægen sagde at det ville gå i sig selv. Det var i sommers. Kort efter virkede hans mave rigtigt fint og han spiste godt.
Nu spiser han dårligt igen og maven er igen ustabil. Fordi det fylder meget og jeg bare har en mærkelig fornemmelse af det, har jeg igen taget ham til lægen, og bedt hende køre det helt store undersøgelsesmanageri frem. Vi er startet med afføringsprøver igen, og sørme om jeg ikke lige har fået svar på, at der var salmonella i den ene prøve.
Hvad pokker er det for noget?! Er han slet ikke blevet helbredt fra i sommers? Hvor længe har han i det hele taget gået med det?? Nu bekymrer jeg mig om hans mave, tarme og fordøjelse har lidt skade permanent.
Hvad kan jeg gøre og hvad findes der af behandlinger? Nogle alternative?? Jeg er ikke særlig begejstret for at han evt. skal have antibiotika. Er der andre undersøgelser, jeg bør bede min læge om at foretage?
Det påvirker mig fordi det går ud over hans måltider og hans interesse for mad. Desuden giver jeg ham vitaminer fordi han spiser så lidt og ensformigt. Det er jo heller ikke sundt i længden.
Håber du har en masse gode råd og forslag.
Mange hilsner
Bettina