Salmonella

11. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Salmonella

Hej

Nu har min lille dreng på 2,9 år for anden gang fået påvist salmonella i en afføringsprøve. Første gang havde han det ret skidt. Ikke alarmerende, men vi bekymrede os da. Lægen gav ingen behandling, da han ikke var slemt påvirket, og lægen sagde at det ville gå i sig selv. Det var i sommers. Kort efter virkede hans mave rigtigt fint og han spiste godt.

Nu spiser han dårligt igen og maven er igen ustabil. Fordi det fylder meget og jeg bare har en mærkelig fornemmelse af det, har jeg igen taget ham til lægen, og bedt hende køre det helt store undersøgelsesmanageri frem. Vi er startet med afføringsprøver igen, og sørme om jeg ikke lige har fået svar på, at der var salmonella i den ...

Annonce

... ene prøve.

Hvad pokker er det for noget?! Er han slet ikke blevet helbredt fra i sommers? Hvor længe har han i det hele taget gået med det?? Nu bekymrer jeg mig om hans mave, tarme og fordøjelse har lidt skade permanent.

Hvad kan jeg gøre og hvad findes der af behandlinger? Nogle alternative?? Jeg er ikke særlig begejstret for at han evt. skal have antibiotika. Er der andre undersøgelser, jeg bør bede min læge om at foretage?

Det påvirker mig fordi det går ud over hans måltider og hans interesse for mad. Desuden giver jeg ham vitaminer fordi han spiser så lidt og ensformigt. Det er jo heller ikke sundt i længden.

Håber du har en masse gode råd og forslag.

Mange hilsner
Bettina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor