Brev:
Tørre steder på kroppen
8. november 2009
Alder:
6 mdr.
Tørre steder på kroppen
Hej Helen.
Vores datter på næsten 27 uger har i den sidste måneds tid begyndt at få tørre steder på kroppen. Det er små steder, som virker ru og ser lidt rødlige ud. Det sidder især på armene, lårene og en lille smule nederst på ryggen. Værst er det dog på hendes kinder, som er meget ru, og fyldt med rødlige/brunlige knopper. Giver det mening?
Der er også lidt røde knopper bag hendes øre. Jeg har smurt hende med Locobase repair morgen og aften, men det har ikke rigtigt hjulpet.
Hun er i bad to til tre gange i ugen og bliver bagefter smurt med babyolie. Kan knopperne på kinderne komme af, at jeg tørrer hende i ansigtet med en frotte-klud efter spisning? Jeg tørrer kun en gang til sidst efter et måltid. Hvad kan vi gøre for at få bugt med det?
Jeg har desuden et spørgsmål angående tandbørstning. Jeg er lidt i tvivl om vi skal bruge tandpasta, når vi børster hendes to fine tænder, da jeg har læst forskellige råd. Nogen steder står der, at man ikke skal bruge tandpasta. Andre steder står der, at man skal bruge en børnetandpasta. Og i min mødregruppe siger de, at man skal bruge en lille smule voksentandpasta. Hvad er det rigtige at gøre?
Med venlig hilsen
En undrende mor