Brev:
Burde man lade sit barn vaccinere mod svine influenza?
3. november 2009
Alder:
21 mdr.
Burde man lade sit barn vaccinere mod svine influenza?
Kære Helen,
Tak for alle dine gode råd... det er som guldkorn for os. Det med mælken var virkelig som to fluer med et smæk for os... vi stoppede alt form for mælk og allerede næste dag resulterede det i bedre appetit... og lidt sure miner hehe :-)
Nå, men vi har længe gået og tænkt på om vi vil lade vores datter vaccinere eller ej, da der i medier osv er meget delte meninger om hvorvidt det er uden risiko at vaccinere mod influenzaen.
Som du ved bliver Sara meget ofte forkølet, og har tidligere haft lungebetændelse, og lider af astmatisk hoste. Lige umiddelbart ville jeg mene at hun skulle vaccineres da hun er i risikogruppen. Men så går jeg også og er lidt bange for bivirkninger.
Håber du kan give mig et godt råd. Har spurgt min egen læge, men føler ikke rigtigt at han tager stilling til det, det jo også en vanskelig situation, med en ny sygdom...
Hvad ville du anbefale, med din børnefaglige baggrund?
På forhånd tak
Kærlig Hilsen
Roomana