Brev:
Calpol - Panodil
7. oktober 2009
Alder:
20 mdr.
Calpol - Panodil
Hej Helen,
Ved du hvad forskellen er på panodil og Calpol som bliver brugt meget i UK og her på Cypern?
Jeg giver sjældent calpol til Nicholas. Giver det som regel kun hvis han har feber over 39-39,5 (målt i endetarmen) og afklædning i et køligt rum ikke nedsætter temperaturen. Hvis calpol ikke kan slå hans høje feber ned, giver vi også nurofen. (Jeg er altid i kontakt med lægen hvis feberen er høj).
Mange af mine engelske veninder, bruger calpol ved den mindste temperatur stigning (38 i øret eller under armen), hvilket jeg ikke synes er nødvendigt.
Så du skrev til en anden mor at panodiler kan skade leveren. Er calpol lige så stærkt som panodil? eller er det en mildere form for febernedsættende medicin og måske derfor det er brugt oftere end vi danskere ville bruge børnepanodiler?
Hilsen
Pia