Brev:
Pludselig mistet appetitten
2. oktober 2009
Alder:
11 mdr.
Pludselig mistet appetitten
Hej Helen.
Vi har en dejlig datter, Annika, på 11 mdr. som lige er startet i vuggestue- det går rigtig fint:)
Hun startede med grød da hun var 4 mdr.- Det gjorde hun fordi hun ikke tog særlig meget på. Det blev hurtigt til købegrød. Grøntsagsmos gad hun ikke. Hun fik da grød og frugtmos (senere små stykker frugt).
Fra hun var 7½ mdr har hun fået rugbrød med pålæg. Det har hun været rigtig glad for og kunne let spise 2-3 rundtom til frokost og til aften.
Vi har så langtsomt præsenteret hende for vores aftensmad og det gik rigtig fint. Derudover har hun fået 2-3 mellemmåltider.
For ca en uge siden ville hun pludselig ikke have rugbrød mere og heller ikke vores aftensmad. Faktisk ville hun slet ikke spise noget.
Det har nu varet i ca en uge - altså hun spiser en rimelig stor potion grød til morgen og også gerne lidt frugt og kiks i vug. Ellers nægter hun al mad - ihvertfald så længe hun sidder i sin stol. Jeg har prøvet at give hende noget når vi går tur eller når vi sidder på gulvet og her vil hun gerne spise lidt- også rugbrød.
Jeg skal nok også lige fortælle, at hun mandag kastede op efter et måltid. (Der har været lidt af det i vug.) og jeg tænkte at det måske var forklaringen på at hun ikke ville spise - men det har altså stået på hele ugen nu.
Jeg tænker om det er en reaktion på hendes start i vuggestuen - det her er noget hun kan styre. Eller om hun bare ikke er særlig sulten i øjeblikket?
Men eftersom hun bestemt ikke er det barn der vejer mest - ca. 8 kg og ca 75 cm- bliver jeg jo lidt bekymret og meget fustreret over det.
Er det forkert af mig, at give hende mad andre steder- i barnevogn og på gulvet? eller er det ok i en periode?
Håber det er til at forstå:)
Venlig hilsen
Tine