Brev:
Gylp / opkast
30. september 2009
Alder:
6 mdr.
Gylp / opkast
Hejsa Helen,
Jeg har et spørgsmål omkring min søn på næsten 7 måneder. Lige siden han blev født, har han gylpet utrolkigt meget. Da jeg ammede ham (indtil han var 2 måneder så gik jeg over til mme) kunne det komme i stråler fra ham!
Da han var 5 uger og jeg havde sundhedsplejerske drøftede vi dette, og hun sagde at det kunne være hans lukkemekaniseme i maven som ikke var stram nok, men at så længe han trives og tog på og voksede som han skulle var det ok.
Han er som sagt lige knap 7 måneder og han gylper stadigvæk utrolig meget. Det kan komme lige efter han har spist men også 2 timer efter!
Det lugter af opkast og ser ud som om et har været i mavesækken engang, fordi det er grynet.
Han får skemad 3 gange om dage, mellemåltider. Jeg har lagt mærke til at han gylper mere når han har fået en flaske mme end når han har fået skemad!
Han trives og er en stor dreng på 75 cm og 9 kg, han kravler og sidder selv og er meget aktiv. Har prøvet at sidde stille med ham så godt som det nu går ½ time efter måltiderne, og ikke sat ham på gulvet for at kravle for at se om det hjalp, men det var ingen forskel.
Har du nogen gode ideer til hvad vi kan gøre? Tror du det er noget vi bør undersøge hos lægen eller er det noget han vokser sig fra?
Med venlig hilsen
Birgitte