Tør hoste ved søvn

29. september 2009

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Tør hoste ved søvn

Hej Helen.

Efter lang tids pause er jeg her igen.

Berta er nu 16 måneder og udvikler sig i rivende fart. Gør og løber sikkert, kravler op i stiger, møbler og vindueskarme, når lejlighed byder sig. Sprogligt er hun fint med, og vi har opgivet at tælle hendes talte ordforråd. Er desuden begyndt at lave små 2 - 3 ords sætninger.

Så alt i alt synes jeg jo hun trives. For 1½ måned siden fik hun dræn i begge ører, kort derefter fik hun en forkølelse medfølgende en mellemørebetændelse.

Nu har hun så hostet tørt og uproduktivt i op mod 4 uger. Der er ingen tegn på obstruktiv vejrtrækning, altså ingen hiven eller væsen ej heller rallen. ...

Annonce

... Har ikke været forkølet de sidste 2 uger.

Vi sover i veludluftet soveværelse, sengelinned skiftes 1x ugentlig, vakses i neutral. Desuden vaskes dyner og puder i såvel barnevogn som seng 1 x månedligt(ca).

Vi tænker meget allergivenlighed i husholdning, og minimerer E-numre og ikke-økologiske varer. Har ikke mange ting med duft tilsat. Der er trægulve i hele huset. kun 1 løst tæppe i multirum. Der er ingen husdyr (hund blev aflivet for 8 uger siden). Dagplejemor har kat.

Hvis ikke det er astmatisk bronkit, hvad kan det så være? Der er en del allergi i familien, og Bertas kusiner har astma....

Håber på vanligt godt svar.

Hilsen Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder