Brev:
Tør hoste ved søvn
29. september 2009
Alder:
16 mdr.
Tør hoste ved søvn
Hej Helen.
Efter lang tids pause er jeg her igen.
Berta er nu 16 måneder og udvikler sig i rivende fart. Gør og løber sikkert, kravler op i stiger, møbler og vindueskarme, når lejlighed byder sig. Sprogligt er hun fint med, og vi har opgivet at tælle hendes talte ordforråd. Er desuden begyndt at lave små 2 - 3 ords sætninger.
Så alt i alt synes jeg jo hun trives. For 1½ måned siden fik hun dræn i begge ører, kort derefter fik hun en forkølelse medfølgende en mellemørebetændelse.
Nu har hun så hostet tørt og uproduktivt i op mod 4 uger. Der er ingen tegn på obstruktiv vejrtrækning, altså ingen hiven eller væsen ej heller rallen. Har ikke været forkølet de sidste 2 uger.
Vi sover i veludluftet soveværelse, sengelinned skiftes 1x ugentlig, vakses i neutral. Desuden vaskes dyner og puder i såvel barnevogn som seng 1 x månedligt(ca).
Vi tænker meget allergivenlighed i husholdning, og minimerer E-numre og ikke-økologiske varer. Har ikke mange ting med duft tilsat. Der er trægulve i hele huset. kun 1 løst tæppe i multirum. Der er ingen husdyr (hund blev aflivet for 8 uger siden). Dagplejemor har kat.
Hvis ikke det er astmatisk bronkit, hvad kan det så være? Der er en del allergi i familien, og Bertas kusiner har astma....
Håber på vanligt godt svar.
Hilsen Anne