Brev:
Afføringsmønster og behandling
2. september 2009
Alder:
4 mdr.
Afføringsmønster og behandling
Hej Helen,
Tak for dit svar vedr. min datters afføringsmønster og søvn. Det er desværre ikke blevet bedre siden sidst, tværtimod de sidste 3 dage har vi været oppe på 7-8 gange afføring fra kl 10-23.
Jeg har været hos min læge med E, hun undersøgte hende slet ikke kiggede på E og sagde "hun ligner ikke en der har en infektion i maven", så fik vi at vide det var ganske normalt med babyer der blev ammet og jeg skulle bare fortsætte med at amme, og så blev vi sendt hjem igen.
Min sundhedsplejerske var her idag, min datter er 4 mdr og er nu 66 cm lang og vejer 7 kg. Hun var 3114g og 52 cm ved fødslen, så der er sket noget de sidste 4 mdr. og så er man jo glad og stolt over at kampen om at få amningen op at køre har givet pote :)
Vi talte om E's afføringsmønster og hun synes heller ikke det er normalt at der kommer så meget hver dag og har foreslået at vi skal give E 2ml Laktolose 2 gange om dagen i en uge.
Grunden til dette er, HVIS der skulle sidde noget afføring og spærre i tarmene og det er derfor der kun kommer tyndt aføring ud nu, kan det løsne op for det. (Afføringen er meget tynd og slimet og for det meste grønt). Det skulle hedde forstoppelsesdiarre (?). Er det noget du også vil anbefale?
Jeg har det jo lidt skidt med at skulle putte sådan noget i min datter, især når hun jo i forvejen har afføring så mange gange...
Hvis ovenstående ikke hjalp skulle jeg igen tage til lægen og kræve at få lavet en afføringsprøve.
Hvad synes du?
Hilsen
den snart frustrerede mor