Afføringsmønster og behandling

2. september 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Afføringsmønster og behandling

Hej Helen,

Tak for dit svar vedr. min datters afføringsmønster og søvn. Det er desværre ikke blevet bedre siden sidst, tværtimod de sidste 3 dage har vi været oppe på 7-8 gange afføring fra kl 10-23.

Jeg har været hos min læge med E, hun undersøgte hende slet ikke kiggede på E og sagde "hun ligner ikke en der har en infektion i maven", så fik vi at vide det var ganske normalt med babyer der blev ammet og jeg skulle bare fortsætte med at amme, og så blev vi sendt hjem igen.

Min sundhedsplejerske var her idag, min datter er 4 mdr og er nu 66 cm lang og vejer 7 kg. Hun var 3114g og 52 cm ved fødslen, så der er sket noget de sidste 4 mdr. og så er man jo glad og stolt over at kampen om at få amningen op at køre har givet pote :)

Vi talte ...

Annonce

... om E's afføringsmønster og hun synes heller ikke det er normalt at der kommer så meget hver dag og har foreslået at vi skal give E 2ml Laktolose 2 gange om dagen i en uge.

Grunden til dette er, HVIS der skulle sidde noget afføring og spærre i tarmene og det er derfor der kun kommer tyndt aføring ud nu, kan det løsne op for det. (Afføringen er meget tynd og slimet og for det meste grønt). Det skulle hedde forstoppelsesdiarre (?). Er det noget du også vil anbefale?

Jeg har det jo lidt skidt med at skulle putte sådan noget i min datter, især når hun jo i forvejen har afføring så mange gange...
Hvis ovenstående ikke hjalp skulle jeg igen tage til lægen og kræve at få lavet en afføringsprøve.

Hvad synes du?

Hilsen
den snart frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder