Brev:
Øjenbetændelse eller tilstoppet tårekanal
21. august 2009
Alder:
0 mdr.
Øjenbetændelse eller tilstoppet tårekanal
Hej Helen
Jeg er ved at være godt og grundig frustreret!
Da min datter var 4 dage gammel bliver hendes øjne meget betændte. De er klistret sammen med gul materie og det løber ligefrem ud af øjnene på hende. Vi tager ud på sygehuset, bliver podet og får noget øjensalve (fulmi-et eller andet).
Efter 1 uges behandling er der kun en lille bedring, og jeg opsøger derfor min læge (kommer dog ind til en anden end min egen læge). Han kan fortælle mig at podningsresultatet nu foreligger, og det viser sig at præcis den øjensalve jeg havde fået udleveret ikke virker på den bakterie hun er inficeret med, og han udskriver klorifenikol (mener jeg det hed). Vi behandler igen i en uge. Der er bedring men der er stadig puds i især det ene øje.
Jeg tager igen op til lægen (denne gang er det en anden læge), som igen poder min datters øjne og så viser hun mig noget: Hun trykker med en pegefinger ind i øjenkrogen på min datter, og straks vælter der betændelse frem i øjet. Jeg får at vide at det skal jeg gøre hver gang jeg renser øjet for at dryppe dem, og hvis jeg ikke gør det så kan jeg dryppe i al evighed uden at der sker nogen bedring ...
Jeg har nu behandlet hende i 5 dage og fra det ene øje kommer der stadig betændelse når jeg trykker i hendes øjenkrog. Frygter lidt at jeg aldrig får bugt med den øjenbetændelse :-(
Men er det øjenbetændelse kombineret med en tilstoppet tårekanal?
Jeg tænker at betændelsen må jo ligesom stå i tårekanalen, for eller sville jeg vel ikke kunne trykke betændelse ud på den måde som jeg kan igen og igen?
Kan det være farligt for hendes øjne eller syn at hun bøvler med det betændelse? Synes det er vanvittigt at tænke på at hun faktisk har haft øjenbetændelse i samtlige uger hun har eksisteret ( hun er 3 uger og 3 dage) og er bange for at det aldrig forsvinder eller at hun får men af det.
Med venlig hilsen
Lene