Brev:
For stort hovedomfang
30. juli 2009
Alder:
5 mdr.
For stort hovedomfang
Hej Helen,
Jeg skriver til dig fordi jeg har fået at vide af min sundhedsplejerske, at min datter Caroline på 5½ måned har for stort hovedomfang - eller at det i hvert fald har taget et spring, så det på kurven ligger over det "normale".
Hendes hovedomfang blev igår målt til 45,1 cm. Caroline er en stor pige. Måler 70 cm og vejer 9 kg. Hun trives rigtig godt og ruller til ryg og tilbage igen, er meget nysgerrig og viser ikke tegn på noget unormalt. Tværtimod er hun hurtig med mange ting. Alligevel er jeg bekymret for hovedomfanget.
Min sundhedsplejerske kommer og kontrollerer det om et stykke tid igen. Men hvad er det de kontrollerer for? Er der grund til bekymring? Det skal siges, at Carolines far har et stort hoved (han er rundhovedet). Kan det bare være det hun har arvet?
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Mette