Ændret adfærd i forbindelse med sygdom

18. maj 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ændret adfærd i forbindelse med sygdom

Hej Helen

Jeg skriver fordi at min pige på 4 måneder har opført sig underligt.

Hun plejer at være meget mor-glad og kan gå helt i hysteri, hvis hun er hos andre. Men hun har nu været syg i en uge og har opført sig fraværende overfor mig.
Far, onkel, bedsteforældre osv. har kunnet få smil og snak ud af hende. Men hun har ikke været til at komme i kontakt med for mig, hendes mor. Jeg blev helt bekymret og frustreret. Heldigvis er hun nu ved at være frisk igen, og jeg kan snakke og lege med hende som sædvanligt.

Men er der nogen logisk forklaring på, hvorfor hun ...

Annonce

... fravalgte mig mens hun var syg? Putte ville hun MEGET gerne, bare ikke have øjekontakt.

Hun er i øvrigt også begyndt på grød/mos før middagsluren, og er meget begejstret. Hun spiser og spiser, indtil jeg vælger ikke at give hende mere, da jeg er bange for at hun får mavepine. Hvor meget skal sådan nogle størrelser spise af grød/mos? Skal hun bare spise til hun ikke vil mere, selvom hun ikke ser ud til selv at kunne stoppe mens legen er god? (hun har ingen mavebesvær haft i de 2 uger hun har fået det, og hun får tilbudt vand og amning bagefter)

Med venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år