Brev:
Ændret adfærd i forbindelse med sygdom
18. maj 2009
Alder:
4 mdr.
Ændret adfærd i forbindelse med sygdom
Hej Helen
Jeg skriver fordi at min pige på 4 måneder har opført sig underligt.
Hun plejer at være meget mor-glad og kan gå helt i hysteri, hvis hun er hos andre. Men hun har nu været syg i en uge og har opført sig fraværende overfor mig.
Far, onkel, bedsteforældre osv. har kunnet få smil og snak ud af hende. Men hun har ikke været til at komme i kontakt med for mig, hendes mor. Jeg blev helt bekymret og frustreret. Heldigvis er hun nu ved at være frisk igen, og jeg kan snakke og lege med hende som sædvanligt.
Men er der nogen logisk forklaring på, hvorfor hun fravalgte mig mens hun var syg? Putte ville hun MEGET gerne, bare ikke have øjekontakt.
Hun er i øvrigt også begyndt på grød/mos før middagsluren, og er meget begejstret. Hun spiser og spiser, indtil jeg vælger ikke at give hende mere, da jeg er bange for at hun får mavepine. Hvor meget skal sådan nogle størrelser spise af grød/mos? Skal hun bare spise til hun ikke vil mere, selvom hun ikke ser ud til selv at kunne stoppe mens legen er god? (hun har ingen mavebesvær haft i de 2 uger hun har fået det, og hun får tilbudt vand og amning bagefter)
Med venlig hilsen
mig