Mælkeprodukter = mellemørebetændelse

9. maj 2009

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Mælkeprodukter = mellemørebetændelse

Hej Helen.

Dette er ikke spørgsmål, men mere end beretning om mellemørebetændelse, som jeg tror vil gavne andre forældre med "ørebørn".

Carolina har jo som tidligere skrevet haft mellemørebetændelse nu 10 gange siden juni 2008.

Der er flere der har nævnt for mig at mælk kunne have en indflydelse, men har ikke rigtig hørt efter da min læge og ørelæge sagde at det ikke havde noget på sig.

Men så blev vi (min mand og jeg) enige om at gøre forsøget, og fra 1 april 2009 droppede vi mælkeprodukter. Både i form af yougurt, mælk og koldskål. Derimod brugte jeg (og stadig bruger) rismælk i alt vores mad (man kan ikke smage forskel) og i vuggestuen får hun det heller ikke. Og ørerne har faktisk været fine lige siden, de ...

Annonce

... har løbet indimellem, men hun har ikke været syg af det.

I sidste uge blev vi enige om at hun gerne måtte få koldskål i vuggestuen hvis de andre skulle have, for hun elsker det. Og så måtte vi jo se hvad der skete når hun fik det. Det gjorde hun så i onsdags, og torsdag aften blev hun pludselig syg, med høj feber og i dag fredag har hun haft 40 i feber og voldsomt flydende øre, hvilket resulterede i et besøg hos vagtlægen, som skrev penicillin ud til os.

Det kan godt være det er et tilfælde. Men jeg må sige at det er lidt mistænkeligt, og derfor tænker jeg at andre forældre i samme båd, skulle prøve at droppe mælkeprodukterne. Og så give kalktilskud iform af multivitamin. Det skader jo ikke:-)

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor