Brev:
Mælkeprodukter = mellemørebetændelse
9. maj 2009
Alder:
22 mdr.
Mælkeprodukter = mellemørebetændelse
Hej Helen.
Dette er ikke spørgsmål, men mere end beretning om mellemørebetændelse, som jeg tror vil gavne andre forældre med "ørebørn".
Carolina har jo som tidligere skrevet haft mellemørebetændelse nu 10 gange siden juni 2008.
Der er flere der har nævnt for mig at mælk kunne have en indflydelse, men har ikke rigtig hørt efter da min læge og ørelæge sagde at det ikke havde noget på sig.
Men så blev vi (min mand og jeg) enige om at gøre forsøget, og fra 1 april 2009 droppede vi mælkeprodukter. Både i form af yougurt, mælk og koldskål. Derimod brugte jeg (og stadig bruger) rismælk i alt vores mad (man kan ikke smage forskel) og i vuggestuen får hun det heller ikke. Og ørerne har faktisk været fine lige siden, de har løbet indimellem, men hun har ikke været syg af det.
I sidste uge blev vi enige om at hun gerne måtte få koldskål i vuggestuen hvis de andre skulle have, for hun elsker det. Og så måtte vi jo se hvad der skete når hun fik det. Det gjorde hun så i onsdags, og torsdag aften blev hun pludselig syg, med høj feber og i dag fredag har hun haft 40 i feber og voldsomt flydende øre, hvilket resulterede i et besøg hos vagtlægen, som skrev penicillin ud til os.
Det kan godt være det er et tilfælde. Men jeg må sige at det er lidt mistænkeligt, og derfor tænker jeg at andre forældre i samme båd, skulle prøve at droppe mælkeprodukterne. Og så give kalktilskud iform af multivitamin. Det skader jo ikke:-)
Med venlig hilsen
Charlotte