Omgangssyge - 21 mdr.

17. marts 2009

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Omgangssyge - 21 mdr.

Hej Helen.

Jeg håber, at du kan give mig nogle ideer/forslag til hvordan man kan undgå, at ens barn bliver dehydreret ved omgangssyge/rotavirus.

For ca. 1/2 år siden fik min datter reddet sig en omgang opkast/diarre i vuggestuen, hvilket medførte, at hun blev rigtig dårlig og måtte indlægges pga. dehydrering efter kun 1 1/2 døgn efter hun startede med at kaste op. Problemet var, at jeg ikke KUNNE få hende til at drikke - jeg prøvede hele tiden, men hun ville ikke. Det var et kæmpe chok for mig og jeg er nu hunderæd for, at hun skal få det igen, hvilket jo er så sikkert som ammen i kirken når hun går i vuggestue. Jeg ønsker ikke at opleve dette igen så jeg tænker, at der MÅ være noget, der kan forebygge dehydrering.....

Jeg ved, at der er noget sukker/salt-pulver (revolyt??), som de bruger i nogle ...

Annonce

... lande. Kan man bruge dette til små børn og evt. blande det op med noget - det skulle vist smage rigtig grimt....(er det på håndkøb?) problemet er også, at min datter kun vil drikke vand - hun kan ikke lide saft, juice, sodavand - frugtmos kan hun lide, men det er jo ikke sagen sålænge hun kaster op......

På hospitalet blev jeg bedt om at sprøjte vand ind i munden på min datter hvert kvarter en hel nat - det føltes som overgreb og jeg vil ikke nå der ud igen, derfor håber jeg, at du kan give mig nogle fif. Også mht. hvilke madvarer, der er gode når opkasten først er ophørt (der er blide for maven).

Jeg har læst hvad der anbefales af f.eks netdoktor og jeg har prøvet alt det med at give vand på ske, sugerør - jeg har brug for andre råd og mere virksomme råd ;-)

Ser frem til dit svar

Med venlig hilsen
R

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)