Brev:
Omgangssyge - 21 mdr.
17. marts 2009
Alder:
21 mdr.
Omgangssyge - 21 mdr.
Hej Helen.
Jeg håber, at du kan give mig nogle ideer/forslag til hvordan man kan undgå, at ens barn bliver dehydreret ved omgangssyge/rotavirus.
For ca. 1/2 år siden fik min datter reddet sig en omgang opkast/diarre i vuggestuen, hvilket medførte, at hun blev rigtig dårlig og måtte indlægges pga. dehydrering efter kun 1 1/2 døgn efter hun startede med at kaste op. Problemet var, at jeg ikke KUNNE få hende til at drikke - jeg prøvede hele tiden, men hun ville ikke. Det var et kæmpe chok for mig og jeg er nu hunderæd for, at hun skal få det igen, hvilket jo er så sikkert som ammen i kirken når hun går i vuggestue. Jeg ønsker ikke at opleve dette igen så jeg tænker, at der MÅ være noget, der kan forebygge dehydrering.....
Jeg ved, at der er noget sukker/salt-pulver (revolyt??), som de bruger i nogle lande. Kan man bruge dette til små børn og evt. blande det op med noget - det skulle vist smage rigtig grimt....(er det på håndkøb?) problemet er også, at min datter kun vil drikke vand - hun kan ikke lide saft, juice, sodavand - frugtmos kan hun lide, men det er jo ikke sagen sålænge hun kaster op......
På hospitalet blev jeg bedt om at sprøjte vand ind i munden på min datter hvert kvarter en hel nat - det føltes som overgreb og jeg vil ikke nå der ud igen, derfor håber jeg, at du kan give mig nogle fif. Også mht. hvilke madvarer, der er gode når opkasten først er ophørt (der er blide for maven).
Jeg har læst hvad der anbefales af f.eks netdoktor og jeg har prøvet alt det med at give vand på ske, sugerør - jeg har brug for andre råd og mere virksomme råd ;-)
Ser frem til dit svar
Med venlig hilsen
R