Hele tiden syg ...

11. marts 2009

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hele tiden syg ...

Hej Helen

Så skriver jeg til dig nok en gang - denne gang for at få din mening om følgende... Min søn Daniel er altid syg og det skal tages helt bogstavligt - Han er ørebarn af værste skuffe, det er én ting - men han er også altid forkølet, raller, hoster, har feber, tynd mave og nul appetit.

Han har ikke fået sin 15 mdr. vaccine endnu, netop fordi han altid er syg - lægen siger, at det ikke gør så meget. Men månederne går jo...

Når vi er heldige er der mellem 2 og 4 dage, hvor han er symtomfri og så starter det ellers forfra.

Jeg ved det er normalt at børn bliver syge - og min læge synes vist jeg er lidt overpyldret. Men helt ærligt, det er da ikke normalt at det ene afløser det andet for så at starte forfra igen og igen og igen - eller er det?

Hvornår er nok og hvad kan jeg gøre?

Han bruger uld strømper og ligeledes uldundertøj, som skulle være godt til at holde ham varm. Han sover ude i ...

Annonce

... dagplejen og hos mormor, men inde herhjemme.

Han får Salbuvent mod hosten, når den er rigtig slem og kaster op af det ellers har vi prøvet med Bio-Strath (uden nogen effekt), skyllet bihulerne etc. med saltvand og så får han pencilin eller øredråber samt panodil junior, når den er helt gal med ørerne - han har dræn i og haft det siden hans 4. måned. Havde lidt håbet at det var svaret på vores bønner - men nej, de stopper til med snot eller falder ud :o(

Er det bare denne 1. vinter og så får han bare et imunforsvar der siger spar 2 eller er der grund til bekymring?

Hans dagplejer er overbevist om, at han har astma - men det har lægen udelukket. Desværre er hun en person som maler fanden lidt på væggen og efter noget tid smitter det altså af på mig og jeg går nærmest i selvsving over Daniels evindelige snue etc.

Min fornuft siger mig: Slap af!
Mit hjerte bløder - hjælp mig!

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!