Brev:
Tynd afførring
26. januar 2009
Alder:
15 mdr.
Tynd afførring
Kære Helen
Jeg har skrevet til dig før om mad og nu har jeg brug for dine gode råd igen.
Jeg er mor til tvillingdrenge som er 15 mdr. og de er et par glade drenge. De har en god appetit, spiser havregrød om morgenen, en god frokost i vuggestuen og aftensmad blandet af hvad vi nu også får. Om morgenen får de en lille flaske 100ml varm letmælk og inden de bliver lagt får de også 100ml varm letmælk. I løbet af dagen får de vand eller tynd saftevand.
De får frugt i vuggestuen hver formiddag og til eftermiddag. Det samme får de hjemme og det kan være bananer, vindruer, kiwi, melon.
Når vi kommer hjem fra vuggestuen får de en kiks (mariekiks, havrekiks), lidt frugt eller rosiner inden aftensmaden.
Så til mit spørgsmål: Tvilling A har altid haft en god afføring, dog med et par gange med tynd mave men når han er rask er det en fast afføring, han vejer ca. 11 kg. Tvilling B vejer ca. 9 kg, har næsten altid tynd mave og haft næsten lige siden han blev født, den har måske været en smule mere fast et par gange men stadig ret tynd.
Vi har været til lægen da de har haft et par gange med dårlig mave, ud af begge ender, men de har ikke kunne sige noget andet end det tager tid at komme over når man er uheldig at få sådan en omgang. Nu har de så været raske i godt 2-3 mdr. men Tvilling B har stadig tynd mave. Jeg vil så høre dig kan det være et eller andet som han ikke kan tåle vil det være muligt at stoppe med at ændre hans kost eller er der noget vi helt skal prøve at undgå?
Jeg håber du har nok information til at kunne vurdere hvad vi kan prøve for det må da ikke være godt for ham og hans lille mave.
Ser frem til at høre fra dig
Hilsen
Mor til 2