Brev:
Elevator testikel
13. januar 2009
Alder:
3 år, 3 mdr.
Elevator testikel
Kære Helen
Vi bor ikke i Danmark, men er selvfølgelig dækket af sundhedsvæsenet her hvor vi bor. Alligevel kunne jeg rigtig godt tænke mig, at høre din mening om vores 3-årige søn's situation.
Jeg ved ikke, hvad man kalder det på dansk, men han har hvad man direkte oversat til dansk ville kalde en "elevator-testikel". Den ene testikel er ikke i pungen hele tiden. Den glider op og ned.
Vi har fået at vide, at der ikke skal gøres noget ved det. Alligevel kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad der ville være sket, hvis vi havde boet i Danmark.
Jeg vil jo så nødig have, at min søn senere i livet evt. får nedsat fertilitet, bare fordi vi på nuværende tidspunkt bor et sted, hvor man åbenbart ikke gør noget ved en sådan situation.
På forhånd mange tak for din hjælp.
Venlig hilsen
En bekymret mor