Brev:
Min datter kaster op, når hun får flaske
4. januar 2009
Alder:
14 mdr.
Min datter kaster op, når hun får flaske
Hej.
Min datter på 14 måneder får stadig en flaske til nat. Nogle gange vågner hun også om natten og får lidt. Hun får stadig Nan 2 i sin flaske. Egentlig ved jeg godt, at hun er ved at være for gammel til at få flaske om natten, men hun spiser næsten ingenting i løbet af dagen, og jeg har derfor haft rigtig svært ved, at få stoppet med flaske.
Som regel tager hun 100-150 ml, når hun skal sove. Det forgår over lang tid, da hun aldrig har været godt til at "spise en stor portion" af gangen. Og så får hun max 100 ml i løbet af natten - oftest mellem kl 1 og 3.
Nu er der i midlertid opstået et problem. De to sidste nætter er hun vågnet, som hun plejer, og har fået sine 100 ml. Umiddelbart efter er hun blevet meget urolig, og det er endt med, at hun har kastet eksplorativt op. Efterfølgende virker hun veltilpas og falder i søvn igen. I aften skete det så også, da hun fik sin flaske kl 20. Hun drak 200 ml over vel 20 minutter tror jeg. Herefter var hun meget urolig i en halv times tid, hvorefter hun hostede kraftigt og kastede det hele op igen. Det bekymret mig selvfølgelig, og jeg vil høre, om du kan have en forklaring herpå.
Det skal lige siges, at jeg aldrig har varmet hendes mælk - hun har aldrig virket glad for den varme mælk. Det vil sige, at mælken er stuetemperatur, når hun får den.
Nu jeg er igang, har jeg også et andet spørgsmål. Lige fra hun blev født, har min datters lilletå på begge fødder ligesom ligget inde under de andre tæer. Jeg kan sagtens placere den i rette stilling, men den "kravler" ind bag de andre tæer igen. Nu har hun gået en del på bare tæer her i julen, og jeg kan nu se, at hun går helt ude på siden af sine lilletå på begge fødder. Hun har gået fra hun var 10 måneder, og hun er meget motorisk dygtig, så det er ikke fordi, at lilletæernes placering generer hende. Jeg er selvfølgelig bange for, at de med tiden kan blive et problem for hende? Mon du har nogen erfaring hermed.
Jeg tænker selv på, om hun skal tjekkes hos en ortopæd med speciale i pædiatri eller måske en bandagist?
På forhånd tak for dine svar
Venlig hilsen
Mette