Min dreng vil ikke tage sin medicin, hvad gør jeg?

4. december 2008

Kategori:
Alder:
2 år

Min dreng vil ikke tage sin medicin, hvad gør jeg?

Kære Helen,

Hvor er jeg glad for din hjemmeside, jeg benytter den flittigt. Vi er bosat i Luxembourg, så lægesystemet er lidt anderledes her.

Jeg har Tobias på 2 år til d 11 december, han har desværre altid fejlet lidt hele tiden, var født med et brækket kraveben, hvilke vi først fandt ud af 1½ mdr. efter fødslen så amningen gik helt i stykker da han skreg hver gang han blev lagt ned (forståeligt), da han var 1½ mdr. blev han indlagt med urinvejsinfektion, han var en rigtig lille ked af det fyr, så lægerne mente han havde kolik, og så fik han mellemøresbetændelse igen og igen. I marts 08 fik han lagt dræn og fjernet polypper og har faktisk være fin fin siden, har selvfølgelig fejlet de almindelige forkølelser osv men intet alvorligt. Og han er en dejlig og glad dreng.

Nu er hans dræn desværre faldet ud og ørene er begyndt at gi' problemer igen, han sover ...

Annonce

... dårligt om natten og får nogen raserianfald uden grund af og til sikkert fordi det gør ondt. Var til ørelægen i mandags og han gav os to forskellige næsedråber, øredråber og smertestillende han skal ha 3 gange dagligt....

Jeg har det sintpelhen så dårligt, da vi mere eller mindre må holde ham rigtig fast hver gang han skal ha sin medicin, har prøvet alt fra afledning, til lovning, til nus og søde ord men han nægter og så ender det altid i skrig og skrål og dårlig samvittighed. Lægen siger vi skal holde ham fast da han skal ha det, men det gør så ondt på mig.

Skal til ørelægen igen d 15 december for at se om det har hjulpet og ellers anbefaler han vi får lagt dræn igen.

Har du endtne nogen beroligende ord til at det er ok at holde ham fast eller nogen metoder som måske kunne være behjælpelige??

Glæder mig til at høre fra dig
Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren