Brev:
Min dreng vil ikke tage sin medicin, hvad gør jeg?
4. december 2008
Alder:
2 år
Min dreng vil ikke tage sin medicin, hvad gør jeg?
Kære Helen,
Hvor er jeg glad for din hjemmeside, jeg benytter den flittigt. Vi er bosat i Luxembourg, så lægesystemet er lidt anderledes her.
Jeg har Tobias på 2 år til d 11 december, han har desværre altid fejlet lidt hele tiden, var født med et brækket kraveben, hvilke vi først fandt ud af 1½ mdr. efter fødslen så amningen gik helt i stykker da han skreg hver gang han blev lagt ned (forståeligt), da han var 1½ mdr. blev han indlagt med urinvejsinfektion, han var en rigtig lille ked af det fyr, så lægerne mente han havde kolik, og så fik han mellemøresbetændelse igen og igen. I marts 08 fik han lagt dræn og fjernet polypper og har faktisk være fin fin siden, har selvfølgelig fejlet de almindelige forkølelser osv men intet alvorligt. Og han er en dejlig og glad dreng.
Nu er hans dræn desværre faldet ud og ørene er begyndt at gi' problemer igen, han sover dårligt om natten og får nogen raserianfald uden grund af og til sikkert fordi det gør ondt. Var til ørelægen i mandags og han gav os to forskellige næsedråber, øredråber og smertestillende han skal ha 3 gange dagligt....
Jeg har det sintpelhen så dårligt, da vi mere eller mindre må holde ham rigtig fast hver gang han skal ha sin medicin, har prøvet alt fra afledning, til lovning, til nus og søde ord men han nægter og så ender det altid i skrig og skrål og dårlig samvittighed. Lægen siger vi skal holde ham fast da han skal ha det, men det gør så ondt på mig.
Skal til ørelægen igen d 15 december for at se om det har hjulpet og ellers anbefaler han vi får lagt dræn igen.
Har du endtne nogen beroligende ord til at det er ok at holde ham fast eller nogen metoder som måske kunne være behjælpelige??
Glæder mig til at høre fra dig
Med venlig hilsen
Susanne